Panne bij NMBS legt ticketautomaten in heel het land een tijd plat

photo_news
De ticketautomaten van de NMBS werkten sinds 6 uur vanochtend in heel het land niet door een technisch probleem. Sinds 12.30 uur functioneren ze weer, meldt woordvoerder Dimitri Temmerman.

Reizigers konden wel nog tickets kopen via de website, de app en aan het loket. Wie een ticket moest kopen aan boord van de trein, kon dat doen aan het normale tarief. “We onderzoeken wat er aan de hand was”, aldus Temmerman.

De problemen met de ticketautomaten kwamen bovenop de hinder op het spoor door de extreme weersomstandigheden. Zo is sinds 10 uur het treinverkeer tussen Hamont en Mol en Mol en Hasselt onderbroken door de hitte. “Op die lijnen rijden er dieseltreinen en die kunnen oververhit geraken”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman.

Ook tussen Antwerpen en Mol rijden er dieseltreinen, waardoor het treinverkeer op die lijn gisteren onderbroken werd. “Vandaag vervangen we die door elektrische treinen. Tussen Hamont en Mol en Mol en Hasselt kunnen we dat niet doen.” Reizigers kunnen gebruikmaken van een vervangbus.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.