Oververhitte pan zet rijhuis in lichterlaaie

In een rijhuis aan de Slachthuisstraat in Sint-Truiden brak vanochtend omstreeks 5 uur een brand uit. Het vuur was in de keuken ontstaan. Vermoedelijk is een pan met spaghetti op het vuur blijven staan. De pan raakte oververhit en vatte vuur.

Bij aankomst van de brandweer van Sint-Truiden hadden de vlammen zich al naar de rest van de keuken en de woonkamer verspreid.

De bewoner, die het eten klaarmaakte, kon tijdig buiten geraken. Een tweede bewoner, die op de bovenverdieping sliep, kon zich door de rook een weg naar buiten banen. Deze persoon is zelf ter controle voor een mogelijke rookintoxicatie naar het ziekenhuis gegaan. De brand en de rook veroorzaakten zware schade in de rijwoning.