Ontplofte hakselaar zette houtbedrijf Gistel in lichterlaaie

Jelle Houwen
De zware brand in een houtverwerkend bedrijf in Gistel afgelopen nacht blijkt veroorzaakt te zijn door een ontplofte hakselaar. Dat meldt het parket van West-Vlaanderen afdeling Brugge.

De brandweer van Gistel werd rond 1 uur opgeroepen voor een brand bij Vandewiele Recycling in de Rochesterlaan in Gistel. Het vuur was ontstaan ter hoogte van een hakselmachine en zorgde ervoor dat onmiddellijk ook grote hopen houtsnippers begonnen te branden. In totaal moesten uiteindelijk vijf brandweerkorpsen ter plaatse komen om het vuur te bestrijden.

Uit de eerste vaststellingen blijkt dat een hakselaar zou zijn ontploft. Volgens het parket is de oorzaak van de brand dus volledig accidenteel.

Je cookie instellingen zorgen ervoor dat deze inhoud niet getoond wordt.
Pas je cookie instellingen hier aan.