Ongezien: dieven krikken vrachtwagens op en stelen 56 wielen

Werkplaatsverantwoordelijke Jan Lampaert bij een van de trucks waarvan de wielen werden ontvreemd.
Hans Verbeke Werkplaatsverantwoordelijke Jan Lampaert bij een van de trucks waarvan de wielen werden ontvreemd.
Liefst 56 vrachtwagenwielen: dat is de buit van een werkelijk ongeziene diefstal afgelopen weekend in Waregem. De goed voorbereide roof bij Autobedrijven Ghistelinck werd pas deze morgen opgemerkt. Het bedrijf ligt vlak bij de E17.

De daders moeten volgens de bedrijfsleiding minstens met tien zijn geweest. Ze waren bijzonder goed georganiseerd. Zo brachten ze zelf de betonstenen mee die ze onder de carrosserie van de opgekrikte vrachtwagens schoven. Aan een hoek van het bedrijfsterrein groeven ze aarde weg om de wielen één voor één onder de omheining te schuiven.

200 kg

Het vermoeden is groot dat de wielen, die elk zowat 200 kg wegen, vervolgens op een grote vrachtwagen werden geladen. De hele operatie moet minstens enkele uren hebben geduurd. Autobedrijven Ghistelinck raamt het verlies op ongeveer 35.000 euro.

Hans Verbeke
Jan Lampaert op de plek waar de dieven de aarde weggroeven. Op die manier konden ze de wielen één voor één onder de omheining schuiven.
Hans Verbeke Jan Lampaert op de plek waar de dieven de aarde weggroeven. Op die manier konden ze de wielen één voor één onder de omheining schuiven.



60 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Eric Vanovermeire

    Zeg wat je wil: er zijn nog stielmannen onder de dieven. Raar dat die niet regulier gaan werken. Of was dit gewoon een jobke in het zwart na hun uren ?

  • guido vermeyen

    Die banden zijn al lang het land uit, voor je kan zeggen : hoe ist mogelijk!

  • Frans Peeters

    En dan moeten er voor onze veiligheid nieuwe F35 komen

  • Albert Hendrix

    Ik heb zelf in een busbedrijf gewerkt als die geen luchtdruk hadden om de wielen los te maken dan hebben die daar serieus wat uren aan bezig geweest of met heel veel volk daar geweest .En het moeten er geweest zijn met ervaring want zo gemakkelijk krijg je die wielen niet van die achterste assen.

  • Staf Vandoorne van pierre de garde

    Schering en inslag dagelijkse kost nu wel op grotere schaal maar truckers worden dagelijks wielen diezel goederen en soms van hun leven beroofd op parkings langs de baan en waarom pakkans en straffen hier zeer minimale prijs