Nick stopt met alcohol voor goede doel... en laat bedrijfslogo op zijn lijf tatoeëren

Instagram/@nickvinckier
Nick Vinckier is van geen kleintje vervaard. Hij haalde al verschillende keren het nieuws met tal van uitdagingen, de ene al gekker dan de andere. Zijn nieuwste stunt is misschien wel zijn strafste en meest bizarre tot nu toe. Om geld in te zamelen voor kankeronderzoek drinkt de blogger een maand lang geen alcohol en laat hij het logo van het hoogst biedende bedrijf op zijn lichaam tatoeëren. Aan alle bedrijfsleiders: bieden maar!

De uitdagingen van Nick Vinckier gaan altijd over de tongen. Hij deed het al 21 dagen zonder suiker, vet en alcohol en volgde hij al eens het dieet van Dwayne 'The Rock' Johnson. Maar zijn bekendste uitdaging is nog altijd zijn '100 dagen zonder alcohol', waarmee hij duidelijk een gevoelige snaar raakte. Nick werd overstelpt met vragen en hulpkreten.  

Nick doet nu ook mee aan #DryJanuary door de hele maand januari geen alcohol te drinken, maar in februari gaat hij gewoon op zijn elan door. Met 'Tournée Minérale' onthoudt hij zich samen met 23.779 mensen (en de teller loopt) ook de hele maand februari van alcohol. Op die manier wil hij de Stichting tegen Kanker en De DrugLijn mee ondersteunen. Hij hoopt zo ook het taboe rond alcoholverslaving voor eens en voor altijd te doorbreken.

"Ik word een levend uithangbord, voor de juiste prijs. Voor het goede doel."

Nick Vinckier

Tattoo van bedrijfslogo

Deze keer gaat Nick all-in. Hij zet zelfs zijn eigen lichaam in in de strijd tegen kanker. Het bedrijf dat het meeste geld biedt, wordt namelijk met een tattoo vereeuwigd op zijn lijf. "Ik word een levend uithangbord, voor de juiste prijs. Voor het goede doel", schrijft Nick op zijn blog.

Voet, kuit, bil of borst

Bedrijven die echt het verschil willen maken tegen kanker, kunnen bieden voor een plekje op Nicks lichaam. "Naargelang mijn zin en de esthetiek van wat het bedrijf op mijn lijf wil zetten, kunnen we onderhandelen: minstens op mijn voet, waarom niet op mijn kuit of bil", aldus Nick. "En als het écht de moeite is op mijn borstkas. Maar dan moet het mooi zijn en voor héél veel geld."

De teller staat momenteel op 1.500 euro, maar Nick hoopt minstens 15.000 euro op te halen. "Je zet niet elke dag een logo van een merk als eerste tattoo voor de rest van je leven op je lijf."

Wie wil bieden, kan dat doen via nickvinckier@gmail.com.