N-VA-bombardement heeft beperkte impact op social media

Screenshot
N-VA lanceerde vanochtend een social-media bombardement met Thunderclap. De vraag "Kiest u voor het N-VA-model of voor het PS-model?" kon zo bij meer dan een miljoen mensen mensen terecht komen. Maar die doelgroep is niet bereikt omdat de social-media campagne veel te vroeg begon op een zaterdagochtend volgens de reacties op Twitter.

Vanochtend om 9 uur ging het social-media bombardement van N-VA van start. Via Thunderclap stuurden duizenden mensen dezelfde boodschap via Twitter en Facebook. Maar de invloed blijft redelijk beperkt op de sociale media. De gebruikers zitten op een zaterdagochtend niet massaal op Twitter of Facebook. De verwachtingen waren nochtans dat de N-VA berichten overal zouden verschijnen. Volgens de reacties op Twitter heeft de campagne gefaald. De hashtag die boodschap van N-VA bevatte werd niet eens trending op Twitter. Welke impact de boodschap op Facebook heeft is minder goed in kaart te brengen. Maar aangezien statusupdates op de sociaalnetwerksite langer in de ether blijven hangen dan tweets zou de impact op Facebook groter kunnen zijn. Maar die impact hangt af van wie je vrienden zijn op Facebook uiteraard.

PS wil 937.704 mensen bereiken
De PS heeft vandaag ook een social-media bombardement gepland om 16u. De Franstalige socialisten kunnen een groep van meer dan 900.000 mensen bereiken. Hun potentiële bereik ligt iets lager dan de N-VA, maar kan door het latere uur op de dag misschien meer mensen bereiken dan de boodschap van N-VA. Een bloemlezing van de grappigste reacties op de Thunderclap van N-VA.