Motor vat vuur: woning brandt volledig uit in Wetteren

.
Didier Verbaere .
Deze namiddag is in de Moerstraat in Wetteren een rijhuis volledig uitgebrand. De bewoner, Kurt Cavé, liep brandwonden aan zijn hand op en moest voor verzorging naar het UZ in Gent.

Kurt had net een ritje gemaakt met zijn brommer en kwam rond 15.45 uur thuis. "Hij had zijn brommer in de garage gevuld met brandstof, maar vermoedelijk viel een geut op de hete motor. Wat volgde was een enorme steekvlam", klinkt het bij de lokale politie Wetteren-Laarne-Wichelen. In een mum van tijd stond de hele woning in lichterlaaie en sloegen de vlammen zowel langs de straatkant als aan de achterkant door de ramen naar buiten.

.
Didier Verbaere .

De brandweer deed een oproep aan iedereen van het korps om ter plaatse te gaan. Vrijwilligers die niet eens van wacht stonden, kwamen hun collega's mee helpen blussen. Uiteindelijk kwam een immense brandweermacht ter plaatse. Na ruim een uur was de brand eindelijk geblust. Het slachtoffer geraakte op tijd buiten, maar liep brandwonden op aan zijn hand. De brandweer kon verhinderen dat de vlammen oversloegen op de aanpalende woningen, maar het huis zelf is helemaal verloren. Enkel de muren blijven nog over, de inboedel is volledig in vlammen opgegaan. Ook twee wagens die voor het huis stonden liepen schade op. De brandweer kon gelukkig de honden van de bewoner in veiligheid brengen.

De brandweer verklaarde het huis logischerwijs onbewoonbaar. De bewoner zal opgevangen worden in een opvangcentrum in Gent of Aalst, want er is momenteel geen enkele noodwoning voor een alleenstaande man beschikbaar in Wetteren. De Moerstraat is momenteel nog steeds afgesloten voor alle verkeer.

Burgemeester Alain Pardaen kwam ter plaatse om opvang te zoeken voor het slachtoffer.

.
Jürgen Eeckhout .
.
Jürgen Eeckhout .



7 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Hilde Cavé

    Zeer spijtig voor al deze foute en negatieve reacties/info. De persoon in kwestie was bezig in de keuken en niet zijn brommer aan het tanken. Nog heeft de persoon enige verwonding opgelopen. De persoon is ook geen roker dus door een sigaretten peuk kon er ook geen ontvlamming bestaan. Een simpele terugslag op het vuur was genoeg om een brand te veroorzaken!

  • Jef Vermeulen

    Moest het een Soedanees geweest zijn dan was er wel opvang geweest desnoods op hotel. Iedereen is precies de gigantische hotelrekeningen uit het verleden reeds vergeten.

  • Gerard Braeckmans

    Dank voor je berichtgeving, Rony Persyn.

  • louis den duiker

    Schandalig dat er geen noodwoning is , tja , het is dan ook wetteren he , net zoals de wetteraars en omwonende gemeenten niet meer terecht kunnen in hun eigen ziekenhuis vooe spoedopname , men moet naar Gent on Aals , net zoals de Mug van zover moet komen als het echt serieus is , maar dan is het al te laat .......

  • Guy muis

    hoe dan ook het is ni slim van zoiets binnen in huis te doen!