Moeder van 4 kinderen geëlektrocuteerd nadat smartphone in bad valt

De smartphone was via een kabel verbonden met een stopcontact.
Shutterstock De smartphone was via een kabel verbonden met een stopcontact.
In het ziekenhuis van Dinant is een moeder (30) van vier kinderen afgelopen weekend om het leven gekomen als gevolg van elektrocutie. De vrouw liet wellicht haar smartphone in bad vallen terwijl die aan het opladen was.

Het drama gebeurde volgens de krant ‘L’Ardennais’ en ‘La Radio des Ardennais’ op dinsdagavond 8 oktober in Aubrives, een dorpje in de Franse Ardennen, net over de grens met België. De vrouw werd er schijnbaar levenloos aangetroffen in bad. Op de bodem lag haar smartphone, die via haar oplader verbonden was met een stopcontact. 

De hulpdiensten kwamen ter plaatse. De vrouw werd met een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis van Dinant, in België. Daar overleed ze afgelopen weekend. Meer details zijn niet bekend.

In het Outreau in het noorden van Frankrijk kwam in vorig jaar ook een 17-jarig meisje om het leven nadat ze haar gsm in bad liet vallen. Ook haar telefoon was via een kabel verbonden met een stopcontact.




10 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • louis meuleman

    Meuleman Louis bestaat er dan geen Controle daar zoals in Vlaanderen als hier je stop contact te dicht bij het bad staat word je installatie afgekeurd en is er ook een verliesstroom schakelaar verplicht

  • Romy Snijers

    Jan Cosemans, als je gelijk zou hebben, dan zou ik op slag dood moeten zijn als ik de plus en min van mijn auto-accu vastpak. Die adapter geeft mogelijk 5 A op 5V = 25 Watt Mijn auto is 60A op 12 v = 720 Watt Heel waarschijlijk heeft het slachtoffer (die hiermee zelfmoord pleegde) de adapter met natte handen in het stopcontact gestoken, en is daardoor geëlektrocuteerd. Met een aardlekschakelaar van 30 Ma (verplicht voor badkamers, zeker in hospitaal) zou ze hoogstens een schokje voelen.

  • Lutgarde De Gieter

    Mensen nemen tegenwoordig overal hun gsm mee. Er bestaat geen kwalititime meer met zware gevolgen. Was dit het waard? Er is nog een leven buiten de gsm. Laat je daar niet in mee sleuren! Veel sterkte voor diegenen die achter blijven. Laat het voor hen een goed voorbeeld zijn om dit niet te doen!

  • Erwin Fiers

    Die adaptors zijn aan een strenge keuring onderworpen.bv.Kema Keur etc.Waarschijnlijk heeft deze dame een verlengsnoer gebruikt en is die mee in het water geraakt.De gsm lag op de bodem.Zo een usb- kabel is normaal ca.60 cm lang.En woningen die gebouwd zijn voor 1981 zijn niet verplicht om voorzien te zijn van een differentieelschakelaar wat eigenlijk zou moeten.En daar hangt een prijskaartje aan vast.Innige deelneming aan de nabestaanden.

  • Tony Van der Heyden

    De draad tussen het toestel zelf en de lader is meestal amper 1 m lang en rond het bad is een veiligheidszone van 60 cm waar geen enkel stopcontact of eender ander elektrisch toestel zich mag bevinden. Misschien verlengkabeltje gebruikt ? Als die in het badwater terecht komt krijg je de volledige netspanning van 230 V over je een. Claude François heeft ook ooit zo iets dergelijks geprobeerd door een defect lampje te vervangen.