Limburgse campagne lokt meer Antwerpse toeristen

De Limburgse campagne om Antwerpse toeristen te lokken, heeft haar effect niet gemist. Uit een bevraging van het marktonderzoeksteam bij Toerisme Limburg blijkt dat 38 procent van de Limburgse logiesuitbaters meer Antwerpenaren mag verwelkomen. De heisa rond het illegale gebruik van het Anwerpse A-logo is daar wellicht niet vreemd aan.
 
Toerisme Limburg werd door de stad Antwerpen verplicht de affiches met het A-logo in "De Limburgers heten A welkom" te verwijderen omdat het logo auteursrechtelijk beschermd is. Nadat eerst een vraagteken over de A was geplakt, heeft een wedstrijd nu een nieuw ontwerp opgeleverd. Friedemann Vervoort verving de A door een lange reeks A-tjes en ziet zijn affiche weldra overal in het Antwerpse straatbeeld opduiken. Ook het aantal West-Vlaamse toeristen in Limburg neemt fors toe (plus 47 procent), een uitloper van de campagne die daar vorig jaar werd gevoerd.
 
"We streven er hard naar om het hele jaar 'top of mind' te zijn als toeristische bestemming", zegt directeur Willy Orlandini. "Onze zomercampagnes werpen dus hun vruchten af. 2010 voorspelt nog beter te worden dan het uitzonderlijk goede jaar 2009. Zo'n 70 procent van onze logiesverstrekkers heeft nu al meer klanten." (belga/ypu)