Lidl blijft uitbreiden in België

Vandaag telt Lidl 305 winkels in België. Binnen een jaar moeten dat er 311 worden.
REUTERS Vandaag telt Lidl 305 winkels in België. Binnen een jaar moeten dat er 311 worden.
Discounter Lidl heeft een marktaandeel van bijna 10 procent in België. Ook dit jaar wil de Duitse supermarktketen extra winkels openen in ons land, en is de groep op zoek naar 500 nieuwe werknemers.

Vandaag telt Lidl 305 winkels in België. Binnen een jaar moeten dat er 311 worden. Bovendien worden zes bestaande supermarkten afgebroken en heropgebouwd op dezelfde locatie. Elf andere winkels worden vervangen op een andere locatie, vaak in dezelfde gemeente. 

Meer klanten

"We zitten nog met een pak oudere winkels. Onze nieuwe winkels zijn tot drie keer zo groot. Vandaag is de standaardmaat 1.330 vierkante meter, terwijl we nog 40 à 50 winkels hebben die kleiner zijn dan 900 vierkante meter", aldus woordvoerster Isabelle Colbrandt.

In een dalende markt slaagde Lidl er het voorbije jaar in om meer klanten te lokken. Het marktaandeel steeg van 8,5 procent in december 2018 naar 9,3 procent eind 2019. "In een dalende markt is dat een aanzienlijke groei", klinkt het. Lidl kon ook de omzet opkrikken, zonder daar een cijfer op te plakken. "We groeien op elk vlak.”

Vacatures

Lidl wil die groei voorzetten en plant de komende jaren extra winkelopeningen "in een vergelijkbaar tempo" als er in 2020 bijkomen. De supermarktgroep is dus ook op zoek naar extra mensen. Vandaag werken ongeveer 10.000 mensen voor Lidl in ons land, terwijl er nog 500 openstaande vacatures zijn, zowel in de filialen als bij de ondersteunende diensten. 




5 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Guido Cautreels

    nie moeilijk! beter aanbod, en modernere winkels dan bv carrefour! daar hebben ze alleen lege rekken en slecht beleid!!!

  • Karel Van Beeck

    Moet Lidl (Little) dan niet van naam veranderen?

  • Jan Boden

    De Lidl is door hun weekacties de Aldi voorbij gestoken. Ook de huismerken van Lidl zijn veel beter dan die van Aldi. De Aldifolder bekijk ik zelfs niet meer.

  • Gino Sinnesael

    Discounters als Lidl en Aldi zullen blijven groeien door de maatregelen van onze verschillende regeringen: de koopkracht van de mensen daalt immers steeds en meer!

  • Elle Devee

    Normaal. Ik zie ook het verschil als ik met een volle kar aan de kassa passeer.