Lange files na ongevallen met drie vrachtwagens op E313

Marc De Roeck
Op de E313-snelweg richting Antwerpen is de weg opnieuw vrijgemaakt na twee zware ongevallen met drie vrachtwagens die vanmorgen net voor de ochtendspits gebeurden. Toch is het nog meer dan twee uur aanschuiven.

"Iets voor 6 uur gebeurden er vlak bij elkaar twee ongevallen tussen twee vrachtwagens en tussen een vrachtwagen en een bestelwagen. Drie rijstroken raakten versperd en het verkeer kan enkel maar via het einde van de oprit Wommelgem passeren, wat voor veel hinder zorgt. Er ligt ook zeer veel glas op de weg. Het kan nog enige tijd duren voor de rijbaan er weer vrij is, dus wegblijven is de boodschap", zei Peter Bruyninckx van het Vlaams Verkeerscentrum vanmorgen.

Om 6.30 uur stond er al meer dan twee uur file richting Antwerpen. Rond 7.40 uur waren alle voertuigen getakeld, maar het is rond 8 uur vanmorgen nog altijd aanschuiven vanop de E313 en de E34.

Verkeer over lange afstand van Hasselt naar Gent wordt aangeraden via Brussel te rijden, en ook verkeer van Hasselt naar Antwerpen rijdt best via de E314 en de E19.

Marc De Roeck



27 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • annie laureys

    vrachtwagen rechts laten rijden en niet inhalen , max 90km/u

  • Dan Midden

    Dagelijks passeren er meerdere honderden duizenden voertuigen Antwerpen waarvan het grootste deel in ochtend en avondspits dus gegarandeerd problemen zeker bij opspattende regen! Reeds in 1973 wist men dat de E313 "verzadigd" en de aanleg van de R2 tussen ranst en kontich en verder richting E17 thv haasdonk vereist was voor Antwerpen mobiel te houden. Hierdoor zou men enorm veel verkeer weg kunnen houden van de ring van antwerpen. Waarom tunnels en Co in zeebrugge en niet op dit tracé?

  • Jan Hendrickx

    Reed onlangs op expresweg knokke antwerpen het regende pijpestelen paste mijn snelheid aan tot 70a 80 km per uur . Werd als het ware verplicht om harder te rijden omdat vrachtwagens mij bijna voortduwde zo kort achter mij . Wanneer ik toch niet harder reed kwamen ze voorbij en werd het nog gevaarlijker door het water dat hij over mijn wagen joeg . Mijn vrouw vroeg me om zo rap mogelijk een afrit te nemen en de omweg er maar bij te nemen.

  • Jan Van den Abeele

    Weet je, Sobek Wessels, dat zo een automatisch remsysteem levensgevaarlijk is? Als er een pipo voor je de pas afsnijdt en dan nog alle remmen dichtslaat je gerust je nek kan breken, zelfs met de veiligheidsgordel aan. Om dan nog te zwijgen dat door dit manoeuvre te doen, de ganse lading aan het schuiven gaat! Maar ja, het zijn maar camions hé met achterlijke mannekes aan het stuur hé!

  • DE COCK Dirk

    Misschien ook een begrenzer op personenwagens, bestelwagens en eveneens afstandsautomaat die bij regenweer de eveneens de veilige afstand toepast. En bovenop zoals in vrachtwagens een "zwarte doos" ? En een verplichte dashcam ? Iedereen wil veilig verkeer maar zolang de onvoorwaardelijke totale vrijheid er is en autoconstructeurs vrijuit gaan omdat ze een vals gevoel van veiligheid verkopen, zal het verkeer slachtoffers blijven maken.