Kapotte kerstboomverlichting zet huis in de fik

PHOTO_NEWS
Een woning is onbewoonbaar verklaard in Wanze, in de provincie Luik, nadat vannacht brand uitbrak door een defecte kerstboomverlichting. Dat is vernomen bij de lokale brandweer.

Het was de brandweer van Hoei die omstreeks 01.15 uur werd opgeroepen voor een brand in een woning in de Waversesteenweg in Wanze.

Toen de brandweer aankwam, stond de woonkamer al in lichterlaaie. Het vuur kon snel geblust worden, maar de schade was aanzienlijk. Het huis is onbewoonbaar. In het huis hangt ook een dichte rookwalm.

Volgens de brandweerlui is de brand ontstaan door een defect aan de verlichtingslingers die in de kerstboom hingen.