Jonge vrouw bewusteloos door CO-intoxicatie na het nemen van een bad

Kristof Pieters
In de Brusselse gemeente Sint-Agatha-Berchem is deze avond een jonge vrouw ernstig geïntoxiceerd geraakt door koolstofmonoxide. Dat meldt de Brusselse brandweer. Oorzaak van de intoxicatie was de waterverwarmer in haar badkamer.

De oproep naar de hulpdiensten kwam omstreeks 17.30 uur vanuit een appartement in de Fik Guidonstraat in Sint-Agatha-Berchem, waar een jonge vrouw onwel was geworden na het nemen van een bad. Toen de ambulanciers de flat betraden, trad hun CO-melder meteen in werking. De badkamer werd meteen verlucht en de jonge vrouw, die intussen het bewustzijn was verloren, werd onder begeleiding van een MUG-team naar het ziekenhuis gebracht. 

De toegesnelde brandweer stelde vast dat de CO-intoxicatie veroorzaakt was door de oude waterverwarmer in de badkamer. Die functioneerde op gas en de afvoer van de verbrandingsgassen bleek slecht te functioneren. 

Sibelga kwam ter plaatse om de brander te verzegelen. Hetzelfde gebeurde met de gasteller van het appartement, aangezien dat verwarmd werd met gasconvectoren.




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Saadia Sellak

    Precies hetzelfde is me 9 jaar geleden overkomen, ook al door een geiser in de badkamer. Gelukkig was ik nog bij bewustzijn, omdat ik simpelweg zonder kleren aan met alleen een handdoek om me heen buiten kon komen en dat in december. De buren hadden een deken om me heen geslagen waarna ik gehospitaliseerd werd en daarna mijn appartement drie dagen niet in mocht komen. De gastoevoer werd ook al door sibelga verzegeld. Sindsdien altijd CO2 melders in huis.