Jobkanaal maakt werkgevers warm voor diversiteit

THINKSTOCK
Jobkanaal, een initiatief van Unizo, Verso, VKW en Voka, heeft vandaag een nieuwe sensibiliseringscampagne gelanceerd om via filmpjes met getuigenissen werkgevers warm te maken voor diversiteit en inclusie op de werkvloer.

De getuigenissen worden getoond op www.verhalendieblijvenplakken.be en zijn afkomstig van bedrijven die goede ervaringen hebben met werknemers van vreemde origine of met een fysieke handicap.

Sensibilisering van werkgevers rond het thema diversiteit is één van de kernopdrachten van Jobkanaal. Tot nu toe werd gesensibiliseerd met een diversiteitscharter en uitreiking van jaarlijkse prijzen. In de nieuwe campagne wil men gaan overtuigen via relationeel en emotioneel pakkende verhalen die zowel verteld kunnen worden door de werkgevers, werknemers, klanten als leveranciers.

Ondernemers die naar aanleiding van deze campagne initiatieven willen nemen, krijgen gratis ondersteuning van een Jobkanaal-adviseur.