Honderden extra postwerknemers voor pakjespiek eindejaar

Het postsorteercentrum van Bpost in Brussel.
BELGA Het postsorteercentrum van Bpost in Brussel.
Bpost schakelt tijdens de eindejaarsperiode circa 1.900 extra mensen in om de traditionele pakjespieken op te vangen. Ook concurrent PostNL werft tijdelijk extra personeel aan. Dat blijkt uit een rondvraag bij die bedrijven.

De postbedrijven maken zich stilaan op voor de traditionele eindejaarspieken van de e-commerce. Net als de voorbije jaren rekenen ze daarbij op honderden extra tijdelijke krachten. Bpost rekent op evenveel extra mensen als vorig jaar. Zij worden ingezet over de hele operationele keten: sorteerders, uitreikers, transport, enzovoort. 

BELGA

Concurrent PostNL schakelt voor de verwerking van pakketten in zijn zes Belgische depots ruim 200 extra krachten in. Die komen bovenop de 400 medewerkers die daar het hele jaar door aan de slag zijn. Op piekmomenten zullen er ook 250 extra bezorgers op de baan zijn, zegt het bedrijf. Op een gemiddelde dag zijn 850 PostNL-bezorgers onderweg. 

Opvallend is nog dat zowel PostNL als bpost tijdens de drukste periodes ook aan de kantoormedewerkers voorstelt om te gaan helpen pakjes sorteren. Volgens bpost-woordvoerster Barbara Van Speybroeck was dat vorig jaar een succes. 

Een pakkettenbezorger van Post NL aan het werk.
ANP Een pakkettenbezorger van Post NL aan het werk.



8 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Yvan Lissens

    Zoals Liliane zegt, dat heb ik ook al meermaals meegemaakt. Thuis zijn, maar niet aanbellen en gewoon een berichtje in de bus droppen om het nadien af te halen in het postkantoor.

  • Tyana Cornelis

    met bpost , eigenlijk geen prblemen, er zijn er andere die zelfs niet bellen, en zomaar papiertje, dat je eht ergens kan ophalen, na 3 dagen

  • Christian Alex

    De e commerce: vrij van belastingen en regelneverij.Alle winst en werkgelegenheid in het buitenland. Een massavernietigingswapen voor zelfstandigen en stedelijke leefbaarheid.

  • Maria de swert

    Ik zeg het al jaren , online verkoop is de ondergang van de kleine zelfstandige , bekijk de leegstand maar in steden en gemeenten en het wordt nog erger met de dag ! En meer dan 50% wordt dan nog gratis teruggestuurd , zelfs de grote ketens krijgen het lastiger en moeten reorganiseren en pitashops en nachtwinkels zijn geen meerwaarde , maar de consument is zo verwent totdat de bom barst en onze economie is al één van de slechtste leerlingen !

  • Toon Van Kerckhove

    Zijn de online shops gek geworden? Mijn vrouw bestelt twee producten online dinsdagavond. Eigenlijk twee producten in dezelfde product range, maar de ene provider had het niet, dus twee providers. De ene afleveraar stopt het woensdagmorgen al in de bus, de andere belt vandaag aan: tekenen voor ontvangst en weg. Prima service, maar die service vind ik echt niet nodig. Drop op één afhaalpunt. We halen het zelf wel op. Kostenbesparend!