Goed weer tijdens paasvakantie zorgt voor recordcijfers bij pretparken

Bezoekers aan de ingang van het pretpark Walibi.
Photo News Bezoekers aan de ingang van het pretpark Walibi.
Het goede weer tijdens de paasvakantie zorgde ervoor dat bezoekers massaal naar de Belgische pretparken trokken. De pretparken Walibi, Plopsa De Panne, Plopsa Coo en waterpretparken Plopsaqua, Aqualibi en Boudewijn Seapark noteerden een stijging van het aantal bezoekers tot en met 25 procent, vergeleken met dezelfde periode in 2018.

Tijdens de paasvakantie verwelkomden Walibi Belgium en waterpark Aqualibi samen in totaal 175.000 bezoekers, een stijging van 17 procent in vergelijking met 2018, en een nieuw record voor deze periode van het jaar. "Het uitstekende weer was een zeer belangrijke factor, net als de vele vernieuwingen die het park dit jaar heeft aangebracht", zegt PR-officer Justien Dewil. Walibi opende dit jaar twee nieuwe zones en een van de twee nieuwe attracties was open voor de bezoekers.

Ook voor de Plopsa-parken was de paasvakantie een schot in de roos. Pretpark Plopsaland De Panne ontving 21 procent meer bezoekers ten opzichte van vorig jaar, terwijl Plopsa Coo, in de Belgische Ardennen, een stijging van 13 procent noteerde. De absolute topper was waterpretpark Plopsaqua De Panne, waar dit jaar maar liefst 25 procent meer bezoekers opdaagden. 

Boudewijn Seapark noteerde een stijging van 20 procent tegenover 2018. "Vooral de tweede week van de vakantie en het paasweekend waren hoogtijden voor deze periode van het jaar", zegt commercieel manager Geertrui Quaghebeur. 

Trekpleister

Directeur van Bobbejaanland, Yves Peeters, reageert tevreden over de paasvakantie. "De bezoekers hebben kunnen genieten van het weer, en vooral tijdens de tweede week heeft Bobbejaanland een goed resultaat neergelegd.”

De paasvakantie brak ook records voor Mini-Europa. Thierry Meeùs, Gedelegeerd Bestuurder van het Brusselse miniatuurpark: “De afgelopen paasvakantie was een recordeditie voor Mini-Europa. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, bezochten zo’n 10 procent meer Belgische en buitenlandse toeristen het miniatuurpark. En dat terwijl zowel de paasvakantie van vorig jaar, als die van 2017 telkens goed waren voor een bezoekersrecord.”

Het mooie weer, maar ook de vele nieuwigheden in het miniatuurpark voor haar dertigste verjaardag, zorgden ervoor dat Mini-Europa deze vakantie een nog populairdere trekpleister was.

Bekijk ook:




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • erik vercammen

    Dat wa dook in de Efteling te merken en mij zien ze er echt niet meer tijdens de drukte dagen. Mijn neefje wou perse gaan maar na de dag zij hij zelf dat het niet leuk was! 6 attracties op een hele dag. Elke attractie zo’n 50 minuten tot een uur aanschuiven voor een goede minuut plezier op de roller coasters. Dit voor 40€ plus 10€ parking. Men zegt altijd, de Sinksenfoor is duur omdat je er 6€ per attractie betaald. Maar je moet er tenminste niet veel voor aanschuiven en uiteindelijk goedkoper