Deze zomer opnieuw werken op grote Brusselse verkeersassen

Foto ter illustratie.
Baert Marc Foto ter illustratie.
De zomermaanden zijn jaarlijks een gelegenheid om enkele grote werken uit te voeren op de Brusselse verkeersassen. De Leopold II-tunnel, de Rogiertunnel en de Keizer Karellaan zijn de voornaamste gewestwegen die Brussel Mobiliteit tussen juni en september onder handen neemt.

De Leopold II-tunnel wordt voor zijn grondige renovatie voor het tweede jaar op rij volledig afgesloten tijdens de zomermaanden. Vanaf 28 juni gaat de langste tunnel van België toe. Ter voorbereiding hiervan wordt vanaf 15 juni eenrichtingsverkeer ingevoerd rond het Elizabethpark en de Basiliek van Koekelberg om zo doorgaand verkeer in de woonwijken te voorkomen. Tot en met 1 september rijden de bussen in wijzerzin en de personenwagens in tegenwijzerzin. 

Vivaqua, Elia en Sibelga starten op 17 juni met de renovatie van hun installaties op de Keizer Karellaan tussen de Basiliek en de Vliegvelddreef. De werken vinden hoofdzakelijk plaats aan de kant van de even huisnummers. Daarom zal in de richting van de autosnelweg nog tot en met 1 september slechts één rijstrook beschikbaar zijn. Tegen het begin van het schooljaar moeten alle rijstroken opnieuw beschikbaar zijn.

De grondige herstelling van de Rogiertunnel wordt ook voortgezet in de zomermaanden. Vanaf 28 juni wordt de tunnelkoker richting Basiliek afgesloten en moeten de auto's in beide richtingen over één rijstrook door de koker richting zuid. Half augustus draait de verkeerssituatie om en wordt de tunnelkoker richting zuid afgesloten. Al het verkeer moet dan tot 1 september door de tunnelkoker richting Basiliek.




3 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • annie dupont

    t is maar tijdelijk . en nog steeds rapper dan de ring van antwerpen .... wedden dat die nog eerder zal onderlopen wegens de globale opwarming dan dat ze overkapt zal worden

  • jos hurkmans

    Zijn dat al 50 jaar gewoon Moest het deftig hersteld worden was er geen probleem Maar dit is gewoon jaarlijks lapwerk Dat de politiek eens op cursus gaat in Nederland en kijken hoe het moet

  • Thomas Van Der Linden

    Herstellingen aan ons wegennet is a never ending story. Ipv van eens kwalitatieve asfalt te gebruiken en ook geen dun maar dikke laag leggen zodat ze dit niet jaarlijks moeten doen. Komt toch veel goedkoper uit op langete termijn, of niet?