Exclusief voor abonnees

De spoorwerken die Brussel maand lang zullen teisteren: wat betekent dit voor de reiziger?

Ingrijpende werken op de drukste as van ons spoornetwerk zullen het Brusselse treinverkeer in de herfst ernstig verstoren. Vooral tijdens de spits dreigt voor tienduizenden pendelaars vanaf half oktober een maand lang chaos. De kwestie vertroebelt ook de relatie tussen Infrabel en de NMBS. Waar en wanneer wordt gewerkt, wat betekent dit voor de reiziger en kon dit niet beter georganiseerd? De meeste vragen beantwoord.

Je hebt 9% van dit artikel gelezen




22 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Geert De Winne

    Efficiëntie en productiviteit dat kennen ze niet bij Infrabel en het kost de belastingbetaler een pak geld!

  • Tomy Segers

    Geen probleem, dan ga je toch gewoon met de auto

  • Maxime Vanmaercke

    Zij die klagen zullen de eerste zijn om wraak te roepen moest er een ongeval gebeuren. Veiligheid voor alles, al is dit ten koste van enkele weken ongemak. Toch idem als je thuis met aanpassingswerken zit, niet?

  • ann Van Damme

    Infrabel moet efficiëntie leren bij de Chinezen. In 2018 vervingen 1500 arbeiders daar een een oude spoorlijn-weghalen oude sporen en vervangen door nieuwe sporen, en plaatsen van wissels en lichten - in 9 uur tijd. Als Infrabel nu eens als al zijn personeel efficiënt inzet in Brussel, zou het dan niet wat sneller kunnen gaan, met minder overlast?

  • Joske Zeeuw

    Mensen, het zijn structurele werken voor verbetering. Hier wordt gereageerd alsof het een staking is.