De Lijn plant digitale versie van alle vervoerbewijzen

De Lijn wil zijn aanbod aan digitale vervoersbewijzen dit jaar nog verder uitbreiden. Na de sms-tickets en m-tickets voor één rit en de digitale tienrittenkaart m-card, zitten er nog digitale dagpassen en een digitaal ticket voor evenementen in de pijplijn.
BELGAONTHESPOT De Lijn wil zijn aanbod aan digitale vervoersbewijzen dit jaar nog verder uitbreiden. Na de sms-tickets en m-tickets voor één rit en de digitale tienrittenkaart m-card, zitten er nog digitale dagpassen en een digitaal ticket voor evenementen in de pijplijn.
De Lijn wil zijn aanbod aan digitale vervoersbewijzen dit jaar nog verder uitbreiden. Na de sms-tickets en m-tickets voor één rit en de digitale tienrittenkaart m-card, zitten er nog digitale dagpassen en een digitaal ticket voor evenementen in de pijplijn. Dat meldt de Vlaamse vervoersmaatschappij in een persbericht.

Met de m-card lanceerde De Lijn eerder dit jaar als eerste in België een digitale tienrittenkaart via de smartphone. Die kost 15 euro en is daarmee 1 euro goedkoper dan de traditionele papieren tienrittenkaart. De m-card is te koop via de app van De Lijn, maar ook via de externe aanbieder Olympus Mobility. Die laatste richt zich op bedrijven.

Digitaal alternatief

"De m-card10 is een digitaal alternatief voor de intussen 27 jaar oude papieren Lijnkaart", zegt directeur-generaal Roger Kesteloot. De Lijn wil dit jaar een digitale versie van al haar vervoersbewijzen hebben. Er zitten nog een digitale dagpas en een digitaal ticket voor evenementen in de pijplijn. "Zo stomen we ons klaar voor bussen en trams zonder cash aan boord", aldus Kesteloot.

Jaarlijks gaan er bijna 2 miljoen papieren tienrittenkaarten over de toonbank. Van het m-ticket werden sinds de lancering in september 2016 al meer dan 600.000 stuks verkocht.




7 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • emiel Clarijs

    Zorg eerst dat de service naar de klant op punt staat, en pak dan uit met vernieuwingen, eerst meer en vooral propere trams en bussen.

  • FRANK WILLEMS

    Zdat ze liever digitaal op tijd zijn

  • Tom De Bondt

    De papieren kaart is goedkoper en je mag er langer mee rijden per rit (een uur met de digitale kaart, rit uitrijden met de papieren)

  • dirk clemeur

    Gaat er nog meer zwart gereden worden, geen nood de belastingbetaler past het verlies wel bij! Wie neemt deze firma nog serieus.

  • rudi berghmans

    Kunnen ouderen nog mee ???