De Lijn kreeg 154 klachten over nieuwe dienstregeling

BELGA
De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn kreeg op bijna een maand tijd 154 klachten binnen over de nieuwe dienstregeling die er kwam in navolging van het nieuwe vervoersplan bij de NMBS. Vlaams parlementslid Marino Keulen (Open Vld) vroeg die cijfers op bij Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA).

Het nieuwe vervoersplan van spoorwegmaatschappij NMBS trad op 14 december in werking. De Lijn voerde meteen ook een aangepaste dienstregeling door. Het nieuwe vervoersplan bij de NMBS oogstte nogal wat kritiek van de reizigers, zoals onlangs nog bleek uit een enquête van TreinTramBus. "Bij De Lijn valt het aantal klachten mee", zegt Keulen. ""Tussen 14 december 2014 en 12 januari 2015 kwamen bij De Lijn 154 klachten binnen van reizigers. Doordat De Lijn voortdurend de dienstregeling evalueert, is er voorlopig geen nood aan grote aanpassingen".

Volgens Keulen "is het belangrijk dat De Lijn nauw kan samenwerken met de NMBS zodat wanneer hun vervoersplan wijzigt De Lijn hier kan op inspelen. Dit overleg is tot op heden een pijnpunt en daarom zou het een goede zaak zijn moest De Lijn actief betrokken worden door de NMBS in het opmaken van een nieuw vervoersplan in de toekomst".