Byebye bedrijfswagen? Dit zeggen de lijsttrekkers

De Vlaamse lijsttrekkers geven hun visie over de bedrijfswagen



De lijsttrekkers over de bedrijfswagen
SDA De lijsttrekkers over de bedrijfswagen
Eindeloze files, te veel fijn stof en een moeilijk te temmen CO2-uitstoot. Het zijn drie vaak gehoorde argumenten om de populaire bedrijfswagen van de Vlaamse wegen te halen. Wat denkt u over die auto’s en welke politici delen uw mening? Ontdek het hier: 

De toekomst van de bedrijfswagen ziet er bij elke partij helemaal anders uit. Voor Groen is het heel duidelijk: een auto als deel van het loon is geen optie meer. Ook Jos D’haese van PVDA pleit ervoor de bedrijfswagens op stal te zetten. 

N-VA weigert de wagens af te schaffen als er geen duidelijke nettovergoeding komt in de plaats van die auto’s, Vlaams Belang deelt die mening. Regelrecht daartegenover staat John Crombez (sp.a) die voluit de kaart van het openbaar vervoer wil trekken terwijl Hendrik Bogaert tegen 2023 enkel nog groene bedrijfswagens op de weg wil.

Kristof Calvo en Annick Ponthier
SDA Kristof Calvo en Annick Ponthier

15 vragen, 65 interviews

Nog tot aan de verkiezingen krijgt u van ons de meningen van alle Vlaamse lijsttrekkers die zich in de strijd werpen op 26 mei. Want wat denken ze nu exact over de kernuitstap? Hoe willen zij het klimaatprobleem aanpakken? En denken de lijsttrekkers binnen één partij wel hetzelfde over het immigratiebeleid?

De Vraag - Stem Van Vlaanderen 2019
SDA De Vraag - Stem Van Vlaanderen 2019



178 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • antoon dries

    Een bedrijfswagen als extra loon? geen probleem als er ook belastingen op het voordeel worden betaald (tevens op de tankkaart). Maar dat wil dus niet zeggen dat men naar believen patser-cars en bultruggen van auto's mag nemen-zie het verkeer vandaag. Als men dit tegelijkertijd met de afschaffing van taks-asociale maatregelen wil invoeren, dan ook eens kijken naar de CO2 uitstoot van die 15o+ Pk auto's (zijn nu toch alleen maar STOEF vs. Afgunst wagens)

  • eric maier

    Ik herinner me zeer duidelijk de perode dat de overheid iedereen de diesel in dwong. Benzine, LPG etc dat werd extra belast en diesles kregen belastingsvoordeel. Nu ze lf die situatie gecreeerd hebben, zeggen ze dat de mensen moeten stoppen met diesels te kopen en electrisch moeten gaan. Te bedenken dat de autosector de electr. wagen als onhaalbaar beschouwd en weer volop op diesels inzet die met de huidige technologie weinig uitstoten. Over een paradox gesproken.

  • René Verhoeven

    Mensen die een bedrijfswagen krijgen verdienen een mooi brutoloon, dus ze betalen daarop reeds meer sociale bijdragen dan al die zageventen hieronder. Om die belastingsdruk beetje aanvaard te houden krijgen ze een wagen en betalen ze meer dan 200euro per maand netto, dit voor de prive km's. Maar schaf hem gerust af, ik koop een moto en schrijf deze degressief af, terug op jullie kosten!

  • anna vandenberg

    Op veel prachtige fietswegen durft geen enkele vrouw alleen fietsen, je komt er zelden iemand alleen tegen.

  • Bruno Draulans

    Het ironische is, dat deze politiekers de co2 uitstoot zelf in de hand werken, door benzinewagens te verplichten. Diesels zijn properder tegenwoordig, zelfs bij zero-nox uitstoot door adblue. Bewijst enkel dat ze niet weten waarover ze spreken. Mijn stem krijgen ze alvast niet.