Exclusief voor abonnees

Brusselse stadstol kan pendelaars tot meer dan 1.000 euro per jaar kosten

Photo News
Alles komt terug. Ook de stadstol. Het mag middeleeuws klinken, de nieuwe Brusselse regering wil wagens die het gewest binnenrijden nog deze legislatuur doortochtgeld doen betalen. De tarieven liggen nog niet vast, maar volgens voorbereidend onderzoek kan de rekening voor de modale pendelaar al snel op te lopen tot boven de duizend euro per jaar. Bedoeling is dan ook hem of haar uit de auto te jagen. De Brusselse regering blijft wel voorstander van een slimme kilometerheffing voor heel het land, zodat ook de Vlaamse automobilist wordt gecompenseerd.

Je hebt 11% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis



196 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • karin verwimp

    Tel daar nog maar wat bij want wie denk je dat via de belastingen de tolkosten voor de heren en dames minister en zijne ahum... koninklijke hoogheden gaat betalen? Juist ja, de gewone burger. Zelfs wie Brussel mijd als de pest betaald dus ook mee.

  • Carolus Vif

    er is een verschil steven in frankrijk betaal je enkel op wegen die door prive aangelegd beheerd en onderhouden worden , in belgiie hebben we die wegen al betaald

  • Jules Steenwinckel

    Denkt Brussel echt dat de bedrijven het zullen slikken ? Die zullen één voor één uit Brussel vertrekken samen met de één dag toeristen die de winkels aflopen , en dan Brussel .

  • stefan leysen

    Ik moet nooit in Brussel zijn, maar de mensen die dat wel moeten zouden eens een dag of 10 alle toegangswegen vanuit Vlaanderen moeten blokkeren om de toeleveranciers de toegang tot de stad te ontzeggen. Het liedje zal snel gedaan zijn en dienen als voorbeeld om andere grote steden niet op hetzelfde gedacht te brengen want eens Brussel dat heeft ingevoerd zullen er snel andere steden volgen om hun kas te spekken op de kap van HET VOLK. Onze portefeulle moet helemaal leeg.

  • patrick bockstael

    en weer zijn de meeste hier aan het zeggen: dan gaan wij niet meer naar Brussel he, zoals ze zeiden toen Antwerpen de LEZ invoerde. Die LEZ is er nu in verschillende steden, jullie blijven allemaal weg daar veronderstel ik. Ik kom persoonlijk nooit in Brussel, heb er niks te zoeken, maar als dit daar ingevoerd wordt, kan je er van op aan dat andere steden wel zullen volgen. Ik rijd ook graag met de wagen, maar het kan een oplossing zijn, aangezien we meer stilstaan met de auto vooruit gaan