Brand appartement Anderlecht was ongeluk

De brand die vanmorgen omstreeks 9.15 uur ontstond in een appartementsgebouw van de Anderlechtse Haard aan het Albert I-plein, is accidenteel ontstaan. Het vuur ontstond op de eerste verdieping. Op de vloer van het appartement waar de brand uitbrak zijn kaarsen ontdekt van het type dat gebruikt wordt voor het verwarmen van maaltijdschotels.

Elf mensen moesten in het ziekenhuis worden opgenomen. Tien mensen raakten bevangen door de rook. De bewoner van het appartement waar het vuur ontstond, raakte verbrand. De brand heeft in het hele gebouw voor schade gezorgd. De veiligheidszone die de brandweer instelde, zorgde ook voor heel wat verkeershinder. Het openbaar vervoer van De Lijn en de MIVB moest worden omgeleid. Alle bewoners van de appartementen moesten wegens de hevige rookontwikkeling geëvacueerd worden. In totaal vijftien personen zullen elders de nacht moeten doorbrengen, zo is vernomen van de lokale politie. (belga/sps)