Bpost-topman verwacht dat pakjesactiviteit op hoog niveau blijft

Illustratiebeeld.
BELGA Illustratiebeeld.
Bpost-topman Jean-Paul Van Avermaet verwacht dat de pakjesactiviteit ook na de coronacrisis op een hoog niveau zal blijven. Dat zei hij in ‘De Inspecteur’ op Radio2. "Er is een daling ten opzichte van de piek van eind april-begin mei, maar niet naar het vorige niveau (van voor de lockdown, red.)", klonk het. "We gaan op een hoger peil blijven".

Sinds de lockdown zijn er nieuwe e-commerceklanten bijgekomen en ook het aantal handelaars dat via het internet verkoopt, is toegenomen.

Tijdens de lockdown kreeg bpost in één à twee weken tijd plots te maken met een verdubbeling van zijn pakjesvolume. Volgens Van Avermaet is het bedrijf geslaagd voor deze stresstest. "We hebben één moeilijke week gehad, dat geef ik toe", maar bpost heeft geleerd om snel en flexibel te schakelen, klonk het. De topman wees er ook op dat de tevredenheidsscore nooit zo hoog is geweest als tijdens de coronacrisis.

Het bedrijf had in het begin van de lockdown ook te kampen met meer absenteïsme. "Mensen hadden schrik en kregen constant te horen dat ze moesten thuisblijven", aldus Van Avermaet. Maar intussen ligt het absenteïsme opnieuw op het niveau van vorig jaar. Het bedrijf kwam met een premie en nu vrijdag volgt er nog een nationale bedankingsdag voor alle medewerkers, kondigde de topman nog aan.

Omdat er nogal wat geklaagd wordt over de slechte bereikbaarheid van de klantendienst van bpost, belooft Van Avermaet tegen oktober een vernieuwde website. "Ik lees de klachten en vind dat we er lessen uit moeten trekken om nog beter proberen te doen.”




8 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • ANTONIO POL

    Klantendienst van B-Post is 1 nummer en met een computerstem. Die op het laatste steeds verwijst naar internetsites van de post. Triestig!

  • Melanie Degucht

    De 'pakjesbezorger' steekt dikwijls een briefje in de bus (zelfs als je thuis bent, reeds verschillende malen meegemaakt) om dan de dag nadien u pakje zelf af te halen in de post.

  • Emi De graeve

    Ik woon aan de Duitse grens en verstuur over de grens en verstuur mijn pakjes vandaar naar het buitenland met GSL. Eenvoudiger en goedkoper voor boeken.

  • peter maas

    Een grote ramp inderdaad,pakjes verkeerd geleverd,als ze aanbellen heb je 2 seconden tijd om aan je voordeur te geraken,en pakjes die 1 tot 2 weken in het postkantoor blijven liggen voor ze worden geleverd.

  • Gerrit Caluwaert

    Sorry hoor, maar als iemand die niet anders kan als alles online bestellen wegens medische redenen en hier ervaring mee heeft. Ik bestel enkel als het het geleverd word door DHL of PostNL. Bij Bpost leveren ze niet op zaterdag niet na 16 uur, track en trace werkt nooit, klantendienst is erbarmelijk. En als je pakje niet aankomt, wel je kan wachten... dat is ongeveer alles. Ze respecteren hun eigen voorwaarden zelden.