Behandeling schadevergoedingsdossiers klanten Thomas Cook start binnen drietal weken

Beeld ter illustratie, Thomas Cook.
Photo News Beeld ter illustratie, Thomas Cook.
De behandeling van de schadevergoedingsdossiers van klanten van Thomas Cook zal pas binnen ongeveer drie weken beginnen. Die dossiers worden chronologisch volgens datum van vertrek van de geannuleerde reis behandeld. Dat schrijft het Garantiefonds Reizen op zijn website.

Reizigers kunnen hun schadedossier indienen via de website van het Garantiefonds Reizen. Alleen met dossiers die via die weg worden ingediend, zal rekening worden gehouden.

Het Garantiefonds Reizen geeft prioriteit aan de repatriëring van de reizigers. Dit weekend is het drukste moment voor de repatriëring van gestrande reizigers van touroperator Thomas Cook België. Een derde van de ruim 13.000 mensen die in het buitenland verbleven, keert terug.




3 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • gina duribreux

    dit moet geen jaren duren en strafklacht tegen top van Engelland die mensen oplichten en bedriegen moeten jaren in de bak oplichters en dit mag geen tweejaar duren voor de opgelichte mensen hun geld terug hebben

  • natha dar

    bij het faillissement van Travelbird heb ik ook beroep gedaan op het fonds. Het feit dat ik verkeerdelijk de 20 euro boekingskosten ook in rekening bracht heeft ervoor gezorgd dat ik 10 maanden op mijn geld heb moeten wachten. Maar de hulp en de info van de medewerkers was wel top. had ik geweten dat ik die 20 euro niet had mogen indienen had ik eerder mijn centen terug gekregen. Het fonds in wel degelijk nuttig en de mensen daar werken hard en zijn vriendelijk om je te helpen.

  • Jeanke Tibo

    Nooit begrepen waarom dit fonds bestaat. Wat is het verschil met een aannemer of winkel dat failliet gaat? Daar bestaat geen fonds voor.