Ga naar de mobiele website
^ Top

Aviapartner stapt naar Raad van State tegen tijdelijke erkenning op Brussels Airport

Aviapartner en Swissport krijgen enkel tijdelijke vergunningen. Aviapartner is de continue onzekerheid beu en stapt naar de rechter.
Belga Aviapartner en Swissport krijgen enkel tijdelijke vergunningen. Aviapartner is de continue onzekerheid beu en stapt naar de rechter.
De bagageafhandelaar Aviapartner Belgium trekt naar de Raad van State uit protest tegen zijn tijdelijke erkenning door de federale overheid. Dat schrijft De Tijd.

De twee grote bagageafhandelaars op de luchthaven van Zaventem, Aviapartner en Swissport, zitten in zulke slechte financiële papieren dat ze eigenlijk niet actief mogen zijn op de tarmac, zo schrijft de krant. Om op de luchthaven te mogen werken, moeten bedrijven aantonen dat ze drie maanden lang kunnen voortwerken mochten ze zonder inkomsten vallen. Bovendien moeten ze ook een zakenplan op drie jaar én hun laatste vijf geauditeerde jaarrekeningen voorleggen.

Dat lukt Aviapartner en Swissport niet, klinkt het, waardoor ze enkel tijdelijke vergunningen krijgen. De huidige loopt af op 31 januari 2018. Aviapartner is de continue onzekerheid beu en stapt nu naar de rechter om de omstreden eis van de luchthaven te laten vernietigen.




4 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Georges Vande Velde

    Dus binnenkort stakingen !!

  • Fons Casteels

    Wat ook zou kunnen helpen, is een verklaring van de vakbonden "we zullen in 2018 niet staken". Als er op de luchthaven gestaakt wordt, dan is het (bijna) altijd bij die bagage-afhandelaars. En nochtans lijkt het dat die twee bedrijven geen marge hebben voor loonsverhogingen.

  • Filip Vanlaeken

    De passagier is veelal het slachtoffer van geknoei en wanbeleid op de luchthaven of bij de luchtverkeersleiding. Onlangs nog bij dat beetje sneeuw. Brussel lag weer plat... de rest van Europa werkt wel nog. Men zou ook wel eens minimale dienstverlening kunnen opleggen aand de leiding daar... maar dat zijn natuurlijk allemaal verzuilde of andere ex-politici.

  • Lieve Peeters

    Is het niet meer dan normaal dat een luchthavendirectie garanties vraagt van zijn onderaannemers ? wanneer één of beide door gebrek aan financiële middelen moeten stoppen dan is het maandenlang chaos op de luchthaven. Dit kan en mag niet !! de derde partij, de reiziger dus, is dan het slachtoffer. Trouwens zo een situatie is op de luchthaven van de hoofdstad van Europa totaal niet aanvaardbaar.

Meld een bug