Exclusief voor abonnees

Barcelona heeft nieuwe shirtsponsor: 55 miljoen euro per jaar + bonussen

De Japanse internetgigant Rakuten wordt vanaf 1 juli 2017 de nieuwe shirtsponsor van FC Barcelona voor de komende vier seizoenen. Ze komen op de voorkant van de shirts (in plaats van Qatar Airways) én ze worden 'Global Innovation and Entertainment Partner' van de Catalanen. "We zijn het grootste internetbedrijf in Japan en één van de grootste ter wereld. We passen dus goed bij Barcelona, zij zijn de grootste club ter wereld", aldus Hiroshi Mikitani, CEO en medeoprichter van het bedrijf. "De verbintenis is goed voor 55 miljoen euro per jaar met bonussen voor een kampioenstitel in Spanje (1,5 miljoen euro extra) en winst in de Champions League (5 miljoen euro extra)." (FDZ)

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis