Exclusief voor abonnees

28 miljoen euro voor laatste week tv-spotjes

Het mag wat kosten bij 'Team Clinton'. In de laatste week voor de verkiezingen pompt de presidentskandidate liefst 28 miljoen euro in reclamespots over het hele land. Dat is meer dan een verdubbeling van het budget dat ze vorige week al besteedde. Clinton focust in de laatste rechte lijn vooral op jonge kiezers, vrouwen en minderheden. Ze doet dat voornamelijk via zogenaamde 'attack ads' of spotjes die tégen Donald Trump gericht zijn. In vergelijking met haar rivaal geeft Clinton overigens een pak meer geld uit. Vorige week alleen al spendeerde ze bijna 7 miljoen euro meer dan Trump aan tv- en radioreclame. Woensdagnacht zal blijken of die dure investering de moeite waard is geweest. (JBG)

Lees je graag alle artikels op HLN?

Krijg nu 1 maand onbeperkt en gratis toegang tot alle artikels.

Ik wil toegang
Digitaal abonnement HLNDigitaal abonnement HLN1ste maandgratis

Stop of pauzeer wanneer je wil

  • Onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Iedere week gratis tickets en straffe kortingen