Exclusief voor abonnees

"Gebrekkige" communicatie kost Scarlet boete

Proximus-dochter Scarlet heeft van de telecomwaakhond BIPT een boete van 15.000 euro gekregen wegens "gebrekkige communicatie" over tariefwijzigingen. Scarlet had eind vorig jaar enkele prijsveranderingen doorgevoerd, maar de telecomoperator had nagelaten om haar klanten behoorlijk te informeren. Scarlet maakte van de prijsveranderingen alleen melding op de tweede bladzijde van hun factuur. Dat is niet conform de telecomwet, oordeelde de regulator. Bovendien kregen de klanten niet voldoende tijd om hun contract kosteloos op te zeggen. Nadat het BIPT Scarlet op de hoogte bracht van de inbreuken, stelde het bedrijf zelf voor om een nieuwe communicatie naar de klanten te sturen. "De spontane herstelmaatregelen van Scarlet zijn echter niet helemaal sluitend gebleken, en hebben voor een groot deel van de abonnees tot gevolg gehad dat de overtreding een beperkte periode heeft geduurd."

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

Kies hier je voordeelperiode: