Kamagurka opent zijn tentoonstelling Kamafront als cadeau voor zijn 65ste verjaardag
Volledig scherm
PREMIUM
Kamagurka opent zijn tentoonstelling Kamafront als cadeau voor zijn 65ste verjaardag © Benny Proot

Kamagurka keert met expo terug naar roots in Nieuwpoort voor zijn 65ste verjaardag: “Het doet me wat, die geur van verf en vis”

NieuwpoortLuc Zeebroek, beter bekend als Kamagurka, is 65 jaar. Een mooie mijlpaal en een uitgelezen moment om terug te keren naar zijn roots in Nieuwpoort. Hij maakte van 65 toevallige ontmoetingen evenveel tekeningen, te zien in de expo Kamafront. “Die Duvetorre is zo griezelig nog niet en het Albert-monument lijkt plots minder imposant”, vertelt hij openhartig. Ook zijn klasgenoten van toen halen herinneringen op: over hondenpoep die ze in brand staken en tekensessies aan de keukentafel.

  1. Sport, emoties én drama: vijf meeslepende streamingtips
    Streamz

    Sport, emoties én drama: vijf meeslepen­de streaming­tips

    Weinig hobby’s maken zo veel emoties in ons los als sport. Naar aanleiding van de nieuwe Streamz-release ‘The Window’, dat zich afspeelt tijdens de transferperiode binnen het voetbal, vullen wij onze Kijkgids deze week aan met andere topseries en films die drama en sport verweven tot een meeslepende kijkervaring. Diepe karakterstudies in ‘Friday Night Lights’ (Hulu), datagedreven stuntwerk in ‘Moneyball’ (Netflix), hilarische scènes in ‘Ted Lasso’ (Apple TV+) en een temperamentvolle basketbalcoach in ‘Big Shot’ (Disney+): dit zijn onze favoriete sporttitels om te streamen.
  2. Veurne stelt vol ambitie nieuwe huisstijl en stadsfilm voor: “We mogen best fier zijn op unieke stad”
    Veurne

    Veurne stelt vol ambitie nieuwe huisstijl en stadsfilm voor: “We mogen best fier zijn op unieke stad”

    ‘Uitstekend. Veurne’, dat is de baseline bij het nieuwe stadslogo. Bijzonder is dat die huisstijl volledig in eigen beheer is ontwikkeld. Er kwam geen extern ontwerpbureau aan te pas. Daarnaast stelt Veurne een eigen stadsfilm voor. “Onze stad heeft uitzonderlijke troeven in handen die we maar al te graag op tafel gooien”, knipoogt communicatieschepen Jan Verfaillie (CD&V).