Zeeman verkoopt nu ook opzichtige sokken voor haar grootste fans
Zeeman pakt weer uit met een nieuwe fancollectie, deze keer met sokken. Sommigen zijn voorzien van een groot logo van de discounter, op anderen staat de prijs gedrukt. Stijlvol? Niet echt. Maar het is wel enorm hip.
Wie dacht dat sokken in combinatie met slippers een fashion faux pas was, heeft het mis. Grote modemerken als Gucci en Prada koketteren er al jaren mee, en de trend is inmiddels ook overgenomen door discounters als Lidl of Zeeman. Die laatste pakt sinds kort zelfs uit met een nieuwe collectie sokken, speciaal voor de fans.
Wat denk je bijvoorbeeld van een knalgeel exemplaar met het blauwe logo van Zeeman? Zijn de transparante sokken met het anker meer je ding? Of gaat je voorkeur naar het blauw-witte paar met de prijs erop? Een paar jaar geleden zou niemand ermee op straat gezien willen worden, nu verkoopt het als zoete broodjes.
Daar is een logische verklaring voor, zegt onze moderedacteur David Devriendt. “Fanwear en ugly fashion zijn een belangrijke strekking in de modewereld.” En die trend komt niet uit de lucht gevallen. In de jaren 90 deden ze het ons al voor, legt hij uit. “Toen verkochten skatemerken zoals Supreme ook T-shirts met logo’s erop. Dat was toen een vorm van kritiek tegen het kapitalisme en de massaconsumptie.”
(Lees verder onder de foto.)
De trend past bovendien perfect bij onze tijdsgeest. David: “Vroeger schaamden mensen zich voor hun guilty pleasures. Wie foute tv-programma’s volgde, zweeg daarover in alle talen. Iedereen keek zogezegd naar Canvas. (lacht) Nu is dat anders. Door Facebook en Instagram leven we in een visueel tijdperk, waarin we voortdurend posten en op die manier aandacht zoeken. Nu is het bon ton om open te praten over onze guilty pleasures. Of dat nu ‘Blind Getrouwd’ of shoppen bij Zeeman is.”
Vooral populair bij jongeren
Volgens David zal fanwear vooral aanslaan bij jongeren, de Instagramgeneratie die het leuk vindt om ermee te showen in hun Stories. “Enerzijds heb je een groep die fan is van Zeeman. Zij kopen de sokken, omdat ze hun smaak trots wil tonen. Vergelijk het met mensen die graag Cara Pils drinken en dat luid verkondigen. Anderzijds heb je jongeren die niet winkelen bij deze discounter, maar merchandise kopen als ironische toets of als rebels element in hun garderobe.”
Alle sokken zijn verkrijgbaar in de webshop vanaf 0,99 euro.
Lees ook:
Sneakers met Lidl-logo of panty’s met de ‘Z’ van Zeeman? Daarom kopen we massaal ‘lelijke’ kledij (+)
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Communie- of lentefeest op de planning? Zo kies je de perfecte handtas
Het is mei, en dat betekent dat het communie- en lentefeestseizoen weer volop losbarst. Al hebben we met dit mooie weer helemaal geen reden nodig om te feesten. Je hoofd breken over de juiste look? Nergens voor nodig. Deze twaalf handtassen maken elke outfit af. -
HLN Shop
Je tuin omtoveren tot een wellness? Zo ga je te werk
Wil je 100% relaxen zonder eerst de ellende van vliegveld, uitvoerige incheckprocedure of lange autorit te moeten verduren? Tover je eigen tuin dan om tot een wellnesszone en scoor een instant vakantiegevoel bij het opengooien van je terrasdeur. HLN Shop lijst op wat je daarbij kan helpen. -
Werkt zwart beter tegen de zon en welke stoffen houden je koel? Tips van kledingexperts voor zwoele dagen
Deze week gaan de temperaturen nog de hoogte in, het ideale moment om je zomerkleding uit de kleerkast te halen. Maar wat draag je het best: witte of zwarte kleding? En welke luchtige outfits zitten comfortabel, maar zijn ook hip en stijlvol voor op kantoor? We vroegen het aan kleurexpert Hilde Francq en modejournalist David Devriendt. “De kaftan is terug van weggeweest.” -
-
Ninashop
The backpack is back! De mooiste rugzakken voor de lente
De tijd dat je een rugzak enkel op de schouders van festivalgangers spotte, is definitief voorbij. Investeren in een luxueuze leren rugzak geeft net zoveel voldoening als eindelijk die gedroomde designertas aan de haak slaan. The backpack is back, en hij blijft ook voor een tijdje. Ninashop.be ging voor jou op zoek naar de knapste exemplaren -
PREMIUM
Sneakers met Lidl-logo of panty’s met de ‘Z’ van Zeeman? Daarom kopen we massaal ‘lelijke’ kledij
Lidl brengt op woensdag 18 november een nieuwe lijn met merchandise uit, en Zeeman verkoopt panty’s met de letter ‘Z’ erop. Want ze weten: sokken, sneakers, slippers en shirts versierd met een kanjer van een logo vliegen de deur uit. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest. Het is bon ton om te praten over onze guilty pleasures.” -
Spaargids.be
Het geheim om succesvol te sparen? Kenners zweren bij de 50-30-20-methode
Vind je het ook lastig om maandelijks een vast spaarbedrag opzij te zetten? Dan moet je het eens proberen met de 50-30-20-regel. De Amerikaanse senator Elizabeth Warren ontwikkelde die als een gemakkelijke methode om goed te leren budgetteren. Mét succes, want iedereen die het probeert, zegt echt meer geld opzij te kunnen zetten. Spaargids.be legt uit hoe het werkt. -
Een witte handtas is altijd stijlvol en feestelijk: zo hou je hem het langste mooi
Witte laarsjes blijven een modeding, maar wie echt mee wil zijn zwaait deze zomer een witte handtas om de arm. Of je nu gaat voor een praktische crossbodybag, een feestelijke clutch of een comfortabele schoudertas: een witte tas geeft elke outfit een frisse twist. Hebben!