Ze is Nederlands en één van de meest invloedrijke mensen onder de 30: ken jij blogger Negin Mirsalehi al?
Volgens het Amerikaanse zakentijdschrift is de Nederlands-Iraanse Negin Mirsalehi één van de dertig meest invloedrijke personen onder de 30 in Europa. Maar wie is de modeblogster eigenlijk die na een jaar modefoto’s posten al meer dan een half miljoen volgers had? En hoeveel verdient ze eraan?
Ze heeft 4,5 miljoen volgers op Instagram, ze reist de wereld rond, heeft een eigen haarverzorgingsmerk, een webshop en een team van mensen die voor haar werken. En dat door ‘gewoon’ wat foto’s van haar outfits op het wereldwijde web te zwieren.
"Mijn doel was initieel gewoon om op de Explorerpagina te komen: een Instagrampagina met wereldwijd de populairste foto's. Er bleek een heel algoritme achter te zitten van de hoeveelheid volgers, likes en comments. Ik zocht bekende Instagrammeisjes die mijn stijl hadden. Vervolgens ging ik al hun volgers volgen. Zij inspireerden mij en ik hoopte dat ze mijn foto's ook mooi zouden vinden,” vertelde Negin een paar jaar geleden aan de Nederlandse krant NRC Handelsblad.
Na twee maanden had ze al 50.000 volgers, ze begon een blog, en na een jaar bereikte ze de kaap van een half miljoen volgers. De Amerikaanse webshop LA Style was de eerste partner die met haar wou samenwerken, niet veel later volgden grote merken als Dolce & Gabbana, Dior en Forever 21. Ondertussen heeft ze haar volgers verachtvoudigd en dat werpt zo zijn vruchten af.
2,4 miljoen euro
Twee jaar geleden sloeg ze een samenwerking met een haarverzorgingsmerk af waar ze ruim 640.000 euro voor zou krijgen, omdat ze liever haar eigen merk wou lanceren. Eind 2015 zag Gisou het levenslicht. Een professionele lijn haarverzorgingsproducten op basis van honing. Het is een samenwerking met haar vader, die imker is, en haar moeder, een kapster die al jaren met producten op basis van honing werkt. Op een jaar tijd verdiende Negin zo’n 2,4 miljoen euro aan de producten. Jawel.
En daar stopt het niet. Negin heeft ondertussen overal ter wereld agenten die haar Instagramsamenwerkingen regelen. Per gesponsorde post krijgt ze gemiddeld 16.000 euro en dat terwijl ze naar eigen zeggen "99 van de 100 merken die haar benaderen weigert". Vorig jaar had ze al 15 mensen voor haar werken, dat zouden er tegen het einde van dit jaar zo'n 30 moeten zijn. Toch maar even een outfitfoto op Instagram posten vandaag?
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Zoveel haters en toch blijft hij overal opduiken: breekt de zichtbare string nu écht door als trend?
Het was ooit modieus en werd vervolgens supertrashy. De laatste jaren kwam ie hier en daar piepen bij stoutmoedige tieners en twintigers, maar op New York Fashion Week was hij echt wel overal: de zichtbare string. Haters wennen er dus maar beter aan, want van deze controversiële trend zijn we nog niet zo snel af. -
Vergeet de minitas: XL-totebags zijn deze lente de grootste trend
Berg die minitassen voorgoed op en laat je innerlijke Mary Poppins stralen met een praktische én stijlvolle XL-tas. De big shopper maakt dit voorjaar eindelijk haar grote comeback. -
HLN Shop
Voor nog geen 200 euro vliegen én slapen in Venetië, Berlijn of Londen: de scherpste reisdeals op een rij
Kriebelt het om op vakantie te vertrekken, maar wil je er niet te veel geld aan spenderen? Wie het slim aanpakt, kan ook voor een klein budget een leuke reis ondernemen, binnen én buiten Europa. ‘Low cost’ maatschappijen overtroeven elkaar met de meest interessante pakketreizen. HLN Shop helpt je bij het kiezen van een vakantie op jouw maat. -
-
In je bergkleding, Teva’s of Timberlands naar het werk? Dankzij ‘gorpcore’ ben je nu een erg hippe vogel
Veel fleece, bergschoenen en regenlaarzen zagen we op de catwalk bij Dior Men voor de lente, ook wel ‘gorp core’ genoemd. Kleding waarin je gaat hiken is nu zowaar de laatste mode, denk aan de geliefde wandelschoenen van Salomon, dé favoriet van topmodel Bella Hadid, of de iconische Timberland Boot. Zo draag jij de wel erg comfortabele trend. -
Gouden Formule 17
Tweestrijd bij Red Bull? Of toch die gouwe ouwe Alonso? Bewijs dat jij dé racekenner bent en registreer je team nu voor de Gouden Formule 1
De eerste twee GP’s van het nieuwe F1-seizoen zitten er intussen al even op. En zo ook de eerste speeldag van de Gouden Formule 1. Betekent dit dat jij te laat bent om jouw droomteam nog in te schrijven? Neen hoor, helemaal niet: ga aan de slag voor de volgende GP in Australië (en de rest van het seizoen) en scoor nog steeds prachtige prijzen. -
Veel mensen wassen hun haar met ‘rijstwater’ om het sneller te doen groeien: werkt dat echt? Kappers reageren
Rijstwater komt steeds vaker voorbij op sociale media. Volgens enthousiastelingen zou het vol vitaminen zitten die goed zijn voor onze lokken. Als je je haar ermee wast, zou het sneller groeien, meer glanzen en meer volume hebben. Klopt dat echt? Kappers Jochen Vanhoudt en Sophie Schrauwen reageren. -
Vrouwen prijzen op sociale media deze simpele truc voor gezonde lokken aan. “Haal geen 20 shampoos in huis”
Wie echt een gezonde en glanzende haardos wil, heeft thuis niet één, maar meerdere flessen shampoo in de badkamer staan. ‘Hair cycling’ heet de nieuwe haartrend die viraal gaat op sociale media: shampoos afwisselen is hét geheim. Is het werkelijk zo simpel? Een haarstyliste reageert.
11 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerleetje van gorcum
Francinne Declerque
Eduard wynants
Gerrit Versteele
johannes van Wetten