Foto ter illustratie
Volledig scherm
Foto ter illustratie © Foto door Victor Xok via Unsplash

Waarom zeker niet iedereen fan is van Black Friday: “De superdeals gaan ten koste van de mensen die de spullen maken, inpakken en verzenden”

Vrijdag is het weer zover en kunt u met stevige kortingen koopjes doen in tal van (web)winkels. Overgewaaid uit Amerika is Black Friday - vrijdag 29 november -  in België ondertussen een bekend fenomeen. Maar heel wat winkels nemen ook bewust geen deel aan deze feestdag van de consumptie. 

9 reacties

  • To Peeters

    2 jaar geleden
    Alhoewel er de voorbije maanden zo veel klimaatmarsen zijn geweest, gaat deze actie die enorm milieuvervuilend is nog steeds door. Ten tweede denk ik dat dit niet verantwoordelijk is ten opzichte van de lonen van de arbeiders. De arbeiders moeten extra hard werken omdat er heel veel zal verkocht worden maar krijgen daarentegen niet hun verdiende loon omdat er zulke grote kortingen op gegeven worden. To Peeters 1/12/2019
  • To Peeters

    2 jaar geleden
    Ik zou graag mijn mening geven over het artikel van Black Friday. Black Friday is bijna over heel de wereld heel erg bekend. Wat ook te begrijpen is door de enorme kortingen die worden aangeboden. Dit is niet meer verantwoord en er moet dringend iets aan worden gedaan. Ten eerste heeft de massaconsumptie voor Black Friday zware gevolgen. De massaconsumptie zorgt voor een zware impact op het milieu.
  • Bart Lennartz

    2 jaar geleden
    Ik denk dat een mooi evenwicht tussen de kleine handelaar en een keten een leuk gegeven mag worden. Maar meer dan de helft meer betalen bij een lokale handelaar of minder betalen bij een keten maakt voor veel mensen de rekening. Denk dat de zelfstandigen ook steeds niet de hoogste tarieven voor kredieten of diensten willen betalen.
  • Rene Dannau

    2 jaar geleden
    ik heb nog geen enkel artikel gezien dat goedkoper was zelfs niet bij de chinezen.
  • Luc Deville

    2 jaar geleden
    Staat de juiste titel op het juiste artikel? 0 (nul) regels in het artikel gaan over wat in de titel staat.
  1. Nagelstylisten in ons land hebben het ongelooflijk druk. “Maar de Belg wil geen lange, valse kunstnagels”

    Nagelsty­lis­ten in ons land hebben het ongeloof­lijk druk. “Maar de Belg wil geen lange, valse kunstna­gels”

    Onze nagels lakken doen we al eeuwen, maar tegenwoordig mag het steeds kunstzinniger. Met bloemen, twintig verschillende kleuren of psychedelische golven: niks is te gek. En daarvoor gaan we steeds vaker langs bij een professional. Nagelsalons zitten compleet volgeboekt. Nagelstyliste Lauranne Sebrechts legt uit wat de meest gevraagde trends zijn. “Mensen willen nu in overdrive gaan.”
  2. Na de foto van Macron, 2 experts over de zin van borsthaar. “De pornosnor was ook een teken van viriliteit en mannelijkheid”

    Na de foto van Macron, 2 experts over de zin van borsthaar. “De pornosnor was ook een teken van viriliteit en mannelijk­heid”

    Midden in de presidentsverkiezingen in Frankrijk stuurt president Emmanuel Macron een opvallend campagnebeeld de wereld in: hij zit relaxt in een zetel, zijn hemd is losjes opengeknoopt. Zijn borstkas gaat echter met alle aandacht lopen, dankzij de weelderige bos borsthaar. Modesocioloog Aurélie Van de Peer en moderedacteur David Devriendt fileren het beeld. “Het past perfect binnen de bodypositivity-beweging.”
  1. Pluizig haar door het weer? Haarolie is de oplossing. Beautyredactrice Sophie test 12 dure en goedkope flesjes
    PREMIUM

    Pluizig haar door het weer? Haarolie is de oplossing. Beautyre­dac­tri­ce Sophie test 12 dure en goedkope flesjes

    Hair oiling is een trend op sociale media. Niet zo gek, want de juiste olie levert je een haardos à la Hollywood op: zacht, gezond, pluisvrij en glanzend als een spiegel. Maar welke olie koop je best? En vooral: scoort een haarolie van 9 euro evengoed als eentje van — jawel — 125 euro? Beautyredactrice Sophie test en beoordeelt twaalf verschillende producten. “Als ik voor de rest van mijn leven nog maar één haarproduct zou mogen gebruiken, dan was het dit.”