Rihanna maakt pikante lingerie voor mannen. “Zij moeten zich ook gerepresenteerd voelen”
Valentijn komt eraan. Het cliché wil dat vrouwen op de hoogdag der liefde een sexy lingeriesetje krijgen. Maar laat het aan Rihanna over om origineel uit de hoek te komen: zij stelt voor om de rollen om te keren. Met haar lingerielabel Savage x Fenty brengt ze een collectie uit met gewaagde stuks voor mannen.
Inclusiviteit is altijd een stokpaardje geweest van Rihanna. Met Savage x Fenty maakt ze ondergoed voor iederéén, ongeacht kledingmaat, huidskleur of seksuele voorkeur. Ook als ze samenwerkt met modellen, trekt ze de kaart van diversiteit. En dat is voor haar nieuwste Valentijnscollectie niet anders. Deze keer heeft ze vooral aan de mannen gedacht.
Speciaal voor V-day brengt ze namelijk een nieuwe lijn uit. Die kan je maar op een manier beschrijven: op-en-top sexy. Er zijn minuscule onderbroekjes, een knalrood harnas, topjes gemaakt van doorzichtige mesh, maar ook strakke shorts en losse satijnen boxers met hartjes erop. En oh ja, alles is gemaakt voor mannen.
Stigma’s voor mannen
Het is niet de eerste dat Rihanna lingeriestuks voor mannen op de markt brengt. En dat is een heel bewuste keuze. In het verleden zei ze daarover het volgende tegen het persbureau Associated Press: “In de modewereld is er stilaan meer diversiteit, maar mannen worden nog steeds vertegenwoordigd door één specifiek type, zeker als het gaat over modellen die poseren in ondergoed.” Daar wil zij dus verandering in brengen. “Ik wil samenwerken met mannen in alle mogelijke maten en kleuren. Als het gaat over inclusie, gaat er nog veel te weinig aandacht naar mannen. Zij moeten zich ook gerepresenteerd voelen.”
Daar heeft ze een punt: we vergeten weleens dat mannen ook dag in dag uit geconfronteerd worden met gespierde adonissen in reclamecampagnes. Hierdoor kunnen ze zich net zo goed onzeker voelen over hun lijf of druk ervaren om af te vallen en gespierd te zijn. En ze durven er bovendien minder snel over te praten. De collecties van Rihanna zijn dus een stap in de goede richting om hier verandering in te brengen.
(Lees verder onder de foto.)
Met deze nieuwe lijn gooit Rihanna ook verouderde stereotypen overboord. Ze toont dat sommige mannen graag sexy lingerie dragen, in plaats van de zoveelste saaie, katoenen boxershort. Dat statement levert haar op sociale media veel lovende berichten op. “Victoria’s Secret zou dit NOOIT doen”, schrijft iemand op Twitter. Twittergebruiker Howie is dan weer blij dat de Barbadiaanse ontwerpster luistert naar haar fans. “Toen ze de eerste keer lingerie voor mannen verkocht, zeiden we allemaal hetzelfde: ‘girl, het mag meer sexy zijn, we willen eens iets anders dan de typische boxershorts’. En kijk nu ... Andere merken kunnen nog veel van haar leren.” We kunnen Howie alleen maar gelijk geven.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Co-ords of complete outfit-setjes zijn populair. NINA-styliste tipt de 11 mooiste van het moment
Twinning is winning, luidt het. En dat geldt ook voor jouw outfit. Een matching set is enorm trendy en bespaart jou dit seizoen veel combinatiestress. Onze modekenner Hilde Geudens haalde haar trukkendoos vol stijladvies opnieuw boven en tipt de mooiste combinaties voor de lente en de zomer. -
Gouden Giro
1+1 actie: schrijf je Gouden Giro-ploeg in voor de start van de volgende etappe en krijg er een gratis team bij
Arnaud Démare heeft de dertiende etappe in de Ronde van Italië op zijn naam geschreven. Ook jij kunt in deze Giro het zegegebaar maken door deel te nemen aan de Gouden Giro. Schrijf voor morgen om 13u15 jouw Gouden Giro-ploeg in en krijg er gratis een team bij. -
Actrice Nora Gharib was ooit schoonheidsspecialiste: dit zijn haar 4 favoriete beautylooks (en zo creëer je ze)
Actrice en Tv-presentatrice Nora Gharib (28) siert dit weekend op de cover van NINA. Ze praat voluit over haar leven na de scheiding en haar plannen voor de toekomst. Voor ze het grote scherm veroverde, startte ze haar carrière als schoonheidsspecialiste. Dat ze nog altijd de kneepjes van het vak kent, toont ze met haar vier favoriete beautylooks. En ook de cover look staat erbij. “Make-up hoeft niet moeilijk te zijn.” -
-
Met de billen bloot: gemengde reacties op nieuwe pyjama’s van Rihanna’s merk Savage X Fenty
Rihanna’s lingeriemerk Savage X Fenty staat al langer bekend om zijn sexy en gewaagde lingeriesetjes. Maar met de pyjama's die de popster uitbrengt voor de feestdagen, gooit ze het over een heel andere boeg. De broek lijkt wel zedig vooraan, maar mist achteraan een stukje stof. Gevolg: blote billen. Fans reageren verbaasd. “Mijn poep gaat het koud hebben.” -
PREMIUM
Pluizig haar door het weer? Haarolie is de oplossing. Beautyredactrice Sophie test 12 dure en goedkope flesjes
Hair oiling is een trend op sociale media. Niet zo gek, want de juiste olie levert je een haardos à la Hollywood op: zacht, gezond, pluisvrij en glanzend als een spiegel. Maar welke olie koop je best? En vooral: scoort een haarolie van 9 euro evengoed als eentje van — jawel — 125 euro? Beautyredactrice Sophie test en beoordeelt twaalf verschillende producten. “Als ik voor de rest van mijn leven nog maar één haarproduct zou mogen gebruiken, dan was het dit.” -
Livios
Kan je nu nog een airco laten plaatsen voor de zomer? Zo zit het met de wachttijden
Wie deze zomer niet wil puffen in een veel te warm huis, kan investeren in een airco of lucht-luchtwarmtepomp. Dat is een effectieve manier om de temperatuur binnenshuis het hele jaar door comfortabel te houden. In de zomer worden de kamers gekoeld en ontvochtigd en tijdens de winter doet de lucht-luchtwarmtepomp dienst als energiezuinige elektrische bijverwarming. Maar hoe zit het met de wachttijden voor die aircotoestellen? Ben je hopeloos te laat als je er nog eentje wil voor de zomer? Bouwsite Livios vroeg het aan Lieven Verstaen van Daikin. -
PREMIUM
Rihanna onder vuur na gebruik van Islamitische teksten in lingerieshow. Marketeer Fatima legt uit waarom haar actie problematisch is
Diversiteit krijgt eindelijk meer aandacht in de mode. Al gaat het soms nog goed mis. Kijk maar naar Rihanna: de queen van inclusiviteit werkt geregeld samen met modellen in alle maten, gewichten en kleuren, maar ging de mist in door in een lingerieshow fragmenten uit de Islamitische Hadith te gebruiken. En dat wijst volgens consumentenonderzoeker Fatima Llouh op een groter onderliggend probleem. “Je kan geen product maken voor iedereen, zonder samen te werken met een team dat divers genoeg is.”