Worden deze 'haute clogs' je nieuwe favoriete schoen?
Volledig scherm
Worden deze 'haute clogs' je nieuwe favoriete schoen? © SIne & Cosine

Nederlands label maakt hipsterversie van de klassieke klomp. Maar ‘haute clogs’ kosten je wel 400 euro

Klompen, ze doen denken aan de Nederlandse boerenbuiten in de middeleeuwen. Het houten (en vooral lompe) schoeisel is zelfs Unesco-erfgoed. Maar binnenkort zijn ze misschien wel de nieuwste trend aan je voeten, of toch als je het aan modelabel Sine & Cosine vraagt. NINA’s moderedacteur David Devriendt kadert waarom de ouderwetse schoen nu een revival meemaakt. 

  1. Binnenkort één parfum in de kast dat man én vrouw dragen? “Meer dan de helft van de nieuwe parfums is uniseks”

    Binnenkort één parfum in de kast dat man én vrouw dragen? “Meer dan de helft van de nieuwe parfums is uniseks”

    Bloemenparfums zijn voor vrouwen, houtgeuren voor mannen. Dat was lange tijd vanzelfsprekend. Tot nu, want het genderneutrale geurtje rukt op: één flesje voor hem én haar. Beautyredactrice Sophie zoekt uit of ‘mannen-’ en ‘vrouwengeurtjes’ dan echt quatsch zijn en geeft advies om samen het perfecte parfum uit te kiezen. “In het Midden-Oosten dragen mannen traditioneel zware bloemengeuren zoals jasmijn of rozenextract.”
  2. De allerbeste camera’s voor je vakantiefoto’s schuilen in deze smartphones
    Tweakers

    De allerbeste camera’s voor je vakantiefoto’s schuilen in deze smartpho­nes

    Ben je nog voor je vakantie op zoek naar een nieuwe smartphone? Hecht je veel belang aan de kwaliteit van de bijhorende camera, om zo onvergetelijke vakantiekiekjes en festivalfoto’s te kunnen maken? Smartphonespecialist Donovan Kerssenberg van technologiesite Tweakers trakteert je op zijn top drie smartphones-met-de-zotste-camera’s van het moment én geeft ook enkele minder dure alternatieven mee.
  3. Wie hip wil zijn, draagt tegenwoordig maar beter parels. “Onder jonge generaties hebben ze een nieuw imago”
    PREMIUM

    Wie hip wil zijn, draagt tegenwoor­dig maar beter parels. “Onder jonge generaties hebben ze een nieuw imago”

    Rihanna droeg ze bij haar nu al iconische ‘baby bump look’, de collecties van grote designers barsten ervan en op het Met Gala droegen sterren ze zelfs tot op hun oren. Parels lijken nog geliefder dan vroeger, en maken deel uit van kettingen, kleding, make-up én manicures. Waarom grijpen jonge millennials en Generation Z’ers massaal terug naar het omajuweel bij uitstek? Mode-expert David Devriendt verklaart de nieuwe appeal van de parel. “Het zit er al tien jaar aan te komen.”