Geen fotoshoot mogelijk door corona? Belgische lingerieontwerpster speelt zelf model
Voor veel Belgische modespelers zijn het ongewone weken. Zo ook voor lingerieontwerpster Ophelia Debisschop. De fotoshoot voor haar nieuwste collectie werd - om voor de hand liggende redenen - afgeschaft. Ze besloot niet bij de pakken te blijven zitten en nam de rol van fotograaf, stylist én model op zich.
De lancering van een nieuwe collectie gaat altijd gepaard met prachtige campagnebeelden. Maar wat als het coronavirus roet in het eten gooit en die beelden niet eens geshoot kunnen worden? Het overkwam Ophelia Debisschop. “Het laatste weekend van maart gingen we eigenlijk de zomercollectie lanceren. Normaal gingen we daar veel tamtam rond maken en een leuk event organiseren in de winkel. Maar dat is dus in het water gevallen”, vertelt ze ons aan de telefoon.
“Dan kwam het dilemma: stel ik het uit of niet? Uiteindelijk heb ik beslist om de lijn online te lanceren. Aangezien de fotoshoot afgelast was en er door de coronacrisis weinig opties waren, heb ik mijn vriend tot fotograaf gekroond en ben ik zelf voor de camera gekropen. Echt uit mijn comfortzone. Maar kijk, desperate times ... (lacht)” Of om het met de woorden van Beyoncé te zeggen: when life gives you lemons, make lemonade.
(Lees verder onder de foto’s.)
Enkele dagen geleden werkte de lingerieontwerpster ook mee aan een open brief. Samen met enkele andere jonge mode-ondernemers penden ze hun bezorgdheid neer over de economische gevolgen van de coronacrisis. Natuurlijk zijn de maatregelen nodig om de verspreiding van het virus tegen te gaan, schrijven ze, maar ze houden hun hart vast voor de impact op jonge merken. “Elke bestelling die nu binnenkomt, is een investering in een klein label. Dat geldt voor mij, maar ook voor al mijn collega’s. Het is belangrijker dan ooit om te shoppen bij Belgische ondernemers. Zeker nu onze winkels gesloten zijn en onze vaste kosten blijven doorlopen.”
Maar het is ook méér dan dat. “Elke aankoop is een win. Maar de ondersteuning die we krijgen, is fantastisch. Ik heb nog nooit zoveel berichten en mails gekregen van potentiële klanten die me een hart onder de riem willen steken. Zo mooi. Ik mis het rechtstreekse contact met de klant. De glimlach waarmee ze de winkel buitenstappen, daarvoor doe ik het. Het feit dat ik nog veel kan communiceren met klanten via online kanalen, daar ben ik heel dankbaar voor.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
De kaars die deze zomer het populairst belooft te zijn heeft een wel erg ongewoon geurtje
De zwoele zomer laat nog even op zich wachten, maar je kan ze wél al in huis halen. Niet door de verwarming een graadje hoger te zetten of door de living te paraderen in je bikini, maar door een bijzondere geurkaars aan te schaffen: eentje die ruikt naar ... tomaten. De frisse en ‘fruitige’ geur is immens populair, daarom zetten wij de beste exemplaren op een rij. -
Bye stoffig imago? Swarovski wil met nieuw, jong gezicht de toekomst verzilveren (maar oogst kritiek)
Wereldberoemd juwelenmerk Swarovski voelt de bui al hangen. Hun klanten verouderen en jonger cliënteel kunnen de opzichtige diamanten nog niet echt overtuigen. In de hoop om een toekomst te verzekeren, strikte het merk topmodel Bella Hadid (25) als nieuwe ambassadrice. Maar of dat echt een slimme zet was, valt nog te bezien. -
Livios
De vier meest gemaakte fouten bij de aanleg van je tuin
Wil je dit voorjaar je tuin (gedeeltelijk) opnieuw aanleggen? Bouwsite Livios vroeg aan tuin- en landschapsarchitecten welke fouten het vaakst gemaakt worden én hoe je ze vermijdt. -
-
Vlaamse advocate over de sobere kleding van Amber Heard en Johnny Depp: “Het lijkt meer op een theaterstuk”
Sinds begin april neemt de zaak Johnny Depp versus Amber Heard alle media in beslag. Opvallend is hun kledingkeuze gedurende heel het proces: strak en sober. Zowel Depp als Heard proberen de jury te imponeren met hun kostuums en strakke kapsels. Of hun verschijning een invloed heeft op de zaak? Advocate Claudia Van de Velde legt uit en vertelt wat voor advies ze geeft aan haar eigen cliënten. -
Nagelstylisten in ons land hebben het ongelooflijk druk. “Maar de Belg wil geen lange, valse kunstnagels”
Onze nagels lakken doen we al eeuwen, maar tegenwoordig mag het steeds kunstzinniger. Met bloemen, twintig verschillende kleuren of psychedelische golven: niks is te gek. En daarvoor gaan we steeds vaker langs bij een professional. Nagelsalons zitten compleet volgeboekt. Nagelstyliste Lauranne Sebrechts legt uit wat de meest gevraagde trends zijn. “Mensen willen nu in overdrive gaan.” -
“Niemand weet wat er op het Met Gala gebeurt”: moderedacteur over de impact van het prestigieuze evenement
Het is dé hoogdag van het jaar voor mode en celebrities, en binnen enkele uren is het weer zo ver: het Met Gala in New York. Elke eerste maandag van mei komt de crème de la crème van de beaumonde samen voor een verkleedpartijtje om U tegen te zeggen. Er binnen geraken is niet simpel, noch goedkoop, en de hele wereld kijkt mee. Onze moderedacteur David Devriendt legt uit hoe het Met Gala tot zo’n iconisch evenement uitgroeide. “Anna Wintour heeft in het verleden al mensen van de gastenlijst gebonjourd.” -
Ninashop
The backpack is back! De mooiste rugzakken voor de lente
De tijd dat je een rugzak enkel op de schouders van festivalgangers spotte, is definitief voorbij. Investeren in een luxueuze leren rugzak geeft net zoveel voldoening als eindelijk die gedroomde designertas aan de haak slaan. The backpack is back, en hij blijft ook voor een tijdje. Ninashop.be ging voor jou op zoek naar de knapste exemplaren
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerpiet devlieger