Autokenner Joost Bolle test de Citroën DS7 E-Tense 225.
Volledig scherm
PREMIUM
Autokenner Joost Bolle test de Citroën DS7 E-Tense 225. © rv

“Vooral voer voor bedrijfswagenparken”: onze autokenner geeft zijn ongezouten mening over Citroëns 'nieuwe' DS7

DS zet zijn DS7 in het nieuw. Of beter: ‘nieuw’. Want eigenlijk gaat het om een zogenaamde ‘facelift’. Maar dat zal je straks niet lezen op de affiches langs de weg. Automerken doen immers hard hun best om het onderscheid tussen ‘opgefrist’ en ‘écht nieuw’ zo vaag mogelijk te maken. Maar onze autospecialist Joost Bolle viel tijdens een korte test nog iets helemaal anders op. Hij legt uit waarom de Duitse merken eigenaar blijven van het label ‘premium’: “Je hoeft niet lang te kijken om hier een SUV van een Duits merk in te herkennen.”

  1. Duitse test wijst uit: in nieuwe auto’s zit steeds meer goedkoop plastic

    Duitse test wijst uit: in nieuwe auto’s zit steeds meer goedkoop plastic

    De materiaalkeuze in nieuwe auto’s laat steeds vaker te wensen over. Dat concludeert de gezaghebbende Duitse mobiliteitsclub ADAC, die daarvoor 580 auto’s onder de loep nam. De tanende bouwkwaliteit en materiaalkeuze lijken een gevolg te zijn van de grote investeringslast waarmee de autosector geconfronteerd wordt. Om toch nog meer geld te verdienen, wordt niet alleen de prijs opgetrokken, maar ook op alle fronten bespaard.