Streelmeisjes op de EICMA-motorbeurs in 2021: in Italië maken ze steevast deel uit van de beurs.
Volledig scherm
PREMIUM
Streelmeisjes op de EICMA-motorbeurs in 2021: in Italië maken ze steevast deel uit van de beurs. © Shutterstock / Luca Ponti

“Nieuwe motoren en streelmeisjes, zelfs in een crisisperiode is dat het succes van de EICMA”: dit zijn de hoogtepunten van de motorbeurs

De EICMA-motorbeurs in Milaan is het jaarlijkse hoogtepunt voor de sector. Alle motormerken pakten er traditioneel uit met de nieuwste motorfietsen en technologie. Dat alles geserveerd op een bedje van streelmeisjes zoals dat bij ons ondenkbaar, maar in Italië onmisbaar is. Ook anno 2022 blijft de Exposizione Internationale Ciclo Motociclo e Accessori het grootste motorsalon ter wereld, al merkte onze motorexpert Arno Jaspers toch een neerwaartse trend: “Ondanks enkele leuke nieuwigheden en veel stands zitten we duidelijk in een overgangsfase. Veel grote merken laten de beurs zelfs gewoon links liggen.”

  1. Exclusieve vooruitblik op het Autosalon 2023: dit kan je als bezoeker verwachten
    PREMIUM

    Exclusieve vooruit­blik op het Autosalon 2023: dit kan je als bezoeker verwachten

    Van vrijdag 14 tot en met zondag 22 januari 2023 vindt op de Brusselse Heizel opnieuw het Autosalon van Brussel plaats, na een door de coronapandemie opgelegde onderbreking van twee jaar. In de tussentijd is er heel wat veranderd. Het Autosalon zal hetzelfde niet meer zijn. Onze autokenners Brecht Vanhaelewyn en Joost Bolle hebben via hun contacten anoniem al meerdere zaken vernomen over hoe het autosalon er dit jaar zal uitzien: dit zijn de eerste details van wat de bezoeker mag verwachten.
  2. Onze motorexpert bespreekt de plus- en minpunten van de Triumph Tiger 1200: “De Britten doen weer mee in de topklasse”
    EXCLUSIEF GETEST

    Onze motorex­pert bespreekt de plus- en minpunten van de Triumph Tiger 1200: “De Britten doen weer mee in de topklasse”

    De Tiger 1200 is Triumph’s nieuwe topmodel in het Adventure segment. Deze populaire klasse wordt al jarenlang gedomineerd door de BMW R 1250 GS, dus de Britten hadden een duidelijk doel voor ogen. Meer pk’s, minder gewicht, een completere uitrusting én een voordeliger prijskaartje. Maar vertalen die betere specificaties op papier zich ook in betere prestaties op asfalt of op grindwegen? Onze motorexpert Arno Jaspers trok naar Portugal voor een primeurtest met de krachtigste Tiger.