Promobeeld van de Citroën C5. Ter llustratie.
Volledig scherm
Promobeeld van de Citroën C5. Ter llustratie. © Stellantis, Citroën

Nieuw logo en merkidentiteit voor Citroën

Het Franse automerk Citroën krijgt een nieuw logo en een nieuwe merkidentiteit. Het nieuwe logo is een interpretatie van het originele ovaal van 1919. Het moet moderner en grafischer ogen en aangepast zijn "aan de nieuwe digitale media". Dat heeft Citroën, onderdeel van autogroep Stellantis, dinsdag bekendgemaakt.

  1. Zo kan je besparen door je rijstijl aan te passen: “Bij de tweede rit bespaarde ik al 2 euro diesel per 100 km”
    PREMIUM

    Zo kan je besparen door je rijstijl aan te passen: “Bij de tweede rit bespaarde ik al 2 euro diesel per 100 km”

    Nu het leven almaar duurder wordt, proberen heel wat mensen ook minder te rijden of de goedkoopste pomp te zoeken. Maar ook met ecodriving kan je besparen op brandstofkosten, maakt verkeersveiligheidsinstituut Vias zich sterk. En dat wilden we dus eens uitproberen. Met instructeur Jean-Noël legden we twee keer hetzelfde traject af: een keer zonder en een keer mét zijn ecodrive-aanwijzingen. En verrassend: we merken een duidelijk verschil in verbruik én in onze portemonnee.