De Cowboy 4 ST in de nieuwe kleur lavendel en de CEO van het fietsenbedrijf, Adrien Roose.
Volledig scherm
PREMIUM
De Cowboy 4 ST in de nieuwe kleur lavendel en de CEO van het fietsenbedrijf, Adrien Roose. © Cowboy

Na berichten over faillissement haalt Belgisch fietsbedrijf Cowboy 10 miljoen euro op: “Genoeg kapitaal om bedrijf naar winstgevendheid te loodsen”

Cowboy, de zes jaar oude Belgische startup die 50.000 elektrische fietsen verkocht in 2.500 steden, heeft enkele zware jaren achter de rug. Vorige maand kwam het bedrijf in het oog van de storm omdat bleek dat er opnieuw geld wordt gevraagd aan investeerders. Er was zelfs sprake van een nakend faillissement. Vandaag bevestigt CEO Adrien Roose dat er 10 miljoen euro is opgehaald bij investeerders en hij stelt ook een software-update voor de Cowboy 4 voor. We spraken hem en Chief Technical Officer Tanguy Goretti in hun winkel aan het kanaal van Brussel.

  1. Onze mobiliteitsexpert test de e-bike Lekker Jordaan GT: “Ziet eruit als een moderne damesfiets, maar het is topklasse!”
    PREMIUM
    Getest

    Onze mobili­teits­ex­pert test de e-bike Lekker Jordaan GT: “Ziet eruit als een moderne damesfiets, maar het is topklasse!”

    Het gaat snel in de wereld van de e-bikes. Aan een hoog tempo blijven er nieuwe modellen op de markt komen. Allemaal goed en wel, maar als klant is het op den duur moeilijk om door het bos de bomen te zien. Onze mobiliteitsexpert Arno Jaspers trok daarom op pad met de Lekker Jordaan GT, een Hollands-Australische damesfiets met tal van praktische snufjes en een dikke Bafang middenmotor. “Achter de hipsterlooks van de Lekker Jordaan GT schuilt een no-nonsense werkpaard met topuitrusting”, klinkt het.
  2. De populairste elektrische bedrijfsauto’s op een rij: dit moet je weten over de kosten bij privé en professioneel gebruik
    Jobat

    De populair­ste elektri­sche bedrijfsauto’s op een rij: dit moet je weten over de kosten bij privé en professio­neel gebruik

    Het loon op een fiscaal aantrekkelijke manier spekken gebeurt met extralegale voordelen, zoals maaltijdcheques, een groepsverzekering of een hospitalisatieverzekering. In dat rijtje hoort uiteraard ook de bedrijfswagen thuis. Welke elektrische modellen krijgen daarbij de voorkeur? En hoe zit het precies met de kostenverdeling tussen werkgever en werknemer? Jobat.be biedt een overzicht.
  1. Niet langer gebonden aan de (mindere) modem van je operator: kiezen we binnenkort zelf ons ideale apparaat?
    Mijntelco

    Niet langer gebonden aan de (mindere) modem van je operator: kiezen we binnenkort zelf ons ideale apparaat?

    Als het van het BIPT afhangt, kunnen we straks kiezen welke modem we nemen wanneer we een nieuw internetabonnement afsluiten. De Belgische telecomregulator kondigde daar eind vorig jaar een ontwerpbesluit voor aan. Het zou betekenen dat je als klant niet langer verplicht bent om de modem van je internetprovider te gebruiken, maar je eigen apparaat kan aansluiten op het netwerk. Mijntelco.be zoekt uit of dat een goede verandering zou zijn.