PREMIUM
GETEST. De Dacia Spring: “De perfecte auto voor wie de sprong naar elektrisch rijden wil wagen”
GetestMet zijn Spring bewijst Dacia wat we in deze rubriek al meermaals schreven: dat het concept van de ‘EV’ veel geschikter is als tweede gezinswagen voor om en bij de deur, dan als eerste en grote auto in het gezin. En dat de prijsstijgingen in de autosector pijn doen. “Toch is dit volgens mij het geknipte model voor wie de stap naar elektrisch rijden wil zetten,” vindt onze autospecialist Joost Bolle.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HLN Shop
Nog geen geschenk voor Vaderdag? Geef een avontuurlijke ‘boys day out’ cadeau
-
PREMIUM
Oldtimers uit barnfind in Nederland zijn drie dagen te bekijken voor het publiek: “Als je binnenkomt in de loods loop je recht op drie pareltjes af”
De liefhebbers smachten er al lang naar, maar nu kunnen ze de bijzondere auto’s van de zogenoemde The Palmen Barnfind Collection in Dordrecht echt gaan bekijken, aanraken en besnuffelen. Dit pinksterweekend zijn de kijkdagen.Dordrecht -
PREMIUM
“Voor particulieren zijn er géén fiscale voordelen”: expert weerlegt 5 misverstanden over elektrische auto’s
Meer dan 100.000 Belgen rijden vandaag al met een full elektrische auto, en per kwartaal komen daar nog meer dan 50.000 nieuwe EV’s bij. Toch bestaan er nog heel wat misvattingen over, blijkt uit een onderzoek van Blitz Power, ontwikkelaar van laadoplossingen. We legden vijf van de grootste fabels voor aan Jochen De Smet van EV Belgium. “Het is geen enkel probleem meer om een afstand van 1.000 tot zelfs 2.000 kilometer elektrisch te overbruggen.” -
-
Mijnenergie
Goedkoop water opwarmen: doe je dat met de waterkoker, de kokendwaterkraan of het fornuis?
-
Verdien je genoeg? Doe de test: dit is het gemiddelde in jouw sector en provincie
De Belg verdiende in 2022 gemiddeld 3.881 euro bruto per maand. Een stijging van 133 euro, want een jaar eerder lag dit gemiddelde nog op 3.748 euro. En toch daalt de tevredenheid wat betreft ons loonpakket. Dat blijkt uit het Salariskompas van Jobat. -
PREMIUM
“Dat elektrische auto’s goedkoper worden, is onzin”: in China koop je al een EV vanaf 4.000 euro, bij ons kosten ze veel meer. Al blijft één merk betaalbaarder
“De Chinezen redden ons straks met goedkope elektrische auto’s.” Het wordt al een paar jaar gezegd, maar het komt er maar niet van. Omgekeerd zelfs: de Chinese merken lanceren in onze contreien vooral dure modellen. Onze autokenner Joost Bolle ziet daar niet snel verandering in komen: “Autoconstructeurs zijn geen filantropische instellingen.” -
PREMIUM
Langer wachten op je bestelde wagen en dan plots meer moeten betalen? Onze mobiliteitsexperts vertellen wat je rechten zijn als consument