PREMIUM
Deze tien motoren worden binnenkort onbetaalbaar: “Maar let op, er rijden veel samengeraapte of slecht onderhouden exemplaren rond”
Motorfietsen zijn zelden een goede investering. In tegenstelling tot auto’s, waar sommige exclusieve voertuigen in waarde stijgen nog voor ze bij de verdeler buitenrollen, zijn er amper motorfietsen die je als beleggingsobject kan bezien. Maar zoals steeds bevestigen de uitzonderingen de regel. Onze motorexpert Arno Jaspers zocht enkele buitenkansjes voor je uit. “Laat je niet vangen aan koopjes die te mooi lijken om waar te zijn, er zijn enkele zaken waar je bij aankoop best rekening mee houdt.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Kate Middleton zweert bij dit type handtas: met deze 15 exemplaren kan je haar na-apen
Voor mode-inspiratie kijken we graag naar de royals. Dé queen van de handtassen is zonder twijfel Kate Middleton. De hertogin van Cambridge zweert bij compacte handtassen. Praktisch, want er is net genoeg ruimte voor je telefoon, portemonnee, lippenstift en nog wat extra spullen, en toch stijlvol. Treed in haar voetsporen met deze vijftien trendtoppers, zonder koninklijk prijskaartje. -
PREMIUM
Verplicht naar de keuring met je motorfiets vanaf 1 januari: “Er zijn maar 15 stations waar je terecht kan”
Op 1 januari gaat de technische keuring voor motorfietsen van start. Voortaan moeten motorfietsen boven de 125cc een keuring bij verkoop ondergaan, of een keuring bij reparatie na een ongeval. Wat zijn de aandachtspunten voor de keuring? En hoeveel kost het? Onze motorexpert Arno Jaspers laat zijn licht schijnen over de nieuwe wet, die niet bij iedereen in goede aarde valt. “Deze keuring is enkel het gevolg van lobbywerk door de keuringsbedrijven.” -
PREMIUM
Droom je van een motor? Zo haal je een motorrijbewijs: “Alles begint met het theorie-examen, nadien wordt het een stukje ingewikkelder”
Altijd al met de motor willen rijden? Het is eenvoudiger en goedkoper dan veel mensen denken, of toch op voorwaarde dat je de groeicurve qua vermogen en cc’s volgt. Sterker nog: België is één van de weinige Europese landen waar je nog steeds met een autorijbewijs B en na vier uur les zonder examen al met een motorfiets op de weg kan. Onze motorexpert Arno Jaspers overloopt de verschillende leertrajecten en haalt het kostenkaartje erbij. -
-
Tesla verlaagt prijzen in VS tweede keer dit jaar
De Amerikaanse producent van elektrische wagens Tesla heeft de prijzen van enkele modellen op zijn thuismarkt opnieuw verlaagd, voor de tweede keer dit jaar. Het bedrijf dat wordt geleid door miljardair Elon Musk, hoopt daarmee de vraag aan te wakkeren, na verschillende kwartalen van tegenvallende leveringen. -
PREMIUMGetest
Onze motorexpert test de BMW M 1000 R: “Peperduur, onpraktisch en toch wil je hem: dit is hét ultieme PK-speeltje”
BMW is sinds jaar en dag marktleider in België. Dat komt vooral dankzij het overweldigende succes van haar boxermotoren, al zit de spitstechnologie tegenwoordig in een ander platform. BMW racet immers met de S 1000 RR – vorig jaar nog kampioen tijdens de 24u van Spa-Francorchamps – en op basis van die racemotor is er nu een puristische nakedbike voor op de weg. Onze motorexpert Arno Jaspers trok met 210 pk de baan op en ontdekte dat BMW echt wel meer in petto heeft dan toermotoren voor oude venten: “Met een M 1000 R in de garage kan je je fitnessabonnement opzeggen.” -
Mijntelco
Het invoeren van een wachtwoord maakt je netwerk kwetsbaarder: waarom de klassieke kabel nog steeds de moeite waard is
Elke woning heeft tegenwoordig een eigen draadloos wifinetwerk, waarmee de meeste apparaten verbonden zijn. Logisch ook, want het scheelt heel wat gedoe met kabels, waardoor je met je apparaat kan gaan en staan waar je wil. Maar dat hoeft niet noodzakelijk met élk apparaat mogelijk te zijn. Bovendien biedt een verbinding via de klassieke ethernetkabel ook enkele voordelen. Mijntelco.be overloopt ze. -
PREMIUM
Na berichten over faillissement haalt Belgisch fietsbedrijf Cowboy 10 miljoen euro op: “Genoeg kapitaal om bedrijf naar winstgevendheid te loodsen”
Cowboy, de zes jaar oude Belgische startup die 50.000 elektrische fietsen verkocht in 2.500 steden, heeft enkele zware jaren achter de rug. Vorige maand kwam het bedrijf in het oog van de storm omdat bleek dat er opnieuw geld wordt gevraagd aan investeerders. Er was zelfs sprake van een nakend faillissement. Vandaag bevestigt CEO Adrien Roose dat er 10 miljoen euro is opgehaald bij investeerders en hij stelt ook een software-update voor de Cowboy 4 voor. We spraken hem en Chief Technical Officer Tanguy Goretti in hun winkel aan het kanaal van Brussel.