Drie Japanse automerken doen veel te weinig om de CO2 van hun modellen terug te dringen, aldus Greenpeace.
Volledig scherm
Drie Japanse automerken doen veel te weinig om de CO2 van hun modellen terug te dringen, aldus Greenpeace. © Dreamstime


Dit is het slechtste automerk voor het milieu volgens Greenpeace

Autofabrikanten moeten volgens Greenpeace veel meer doen om de industrie koolstofvrij te maken om de klimaatdoelstellingen te halen, zo concludeert de actiegroep in haar jaarlijkse Environmental Guide. Vooral drie Japanse automerken krijgen ervan langs.

78 reacties

  • Gunter Verleyen

    3 weken geleden
    Elektrisch is gewoon een korte overgangsperiode waar nu veel geld met te verdienen valt onder het mom "milieuvriendelijk" maar we gaan naar waterstof, onvermijdelijk omdat men dan maar één batterij nodig heeft en geen autobodem vol + waterstof tanken gaat even vlug als benzine
  • william De Ruyck

    1 maand geleden
    Wat een propaganda! Toyota is het beste merk kwa. Hybride en heeft al waterstof auto’s ! Raketten ,atoombommen in oceanen,vliegtuigen en kanonnen en al wat ze in het heelal sturen dat moet dringend aangepakt worden !
  • Wesley Lambrechts

    1 maand geleden
    Denk toch na mensen, er is niet genoeg lithium in de wereld om alle batterijen te maken die nodig zijn voor een plug-in wagenpark tegen 2035. En dan nog, waar Toyota in uitblinkt zijn terreinwagens voor gebruik in woestijn en de brousse, wat wil je daar met een elektrische landcruiser gaan doen? Je kan hem niet opladen en owv elektronica kan je ze niet repareren. De toekomst ligt inderdaad, zoals Toyota zegt, in een gemengd systeem waar plug-ins en brandstofcellen naast elkaar bestaan.
  • Eric Van Dyck

    1 maand geleden
    Over de ontginning van de zeldzame metalen wordt best stilletjes gezwegen ! De e auto zal niks veranderen, integendeel, vuil politiek spel !
  • benoit vandenberghe

    1 maand geleden
    meer inzetten op waterstof is de enige oplossing voor alle transportmiddelen
  1. 65 procent zigzagt in de file: ben je dan sneller of net niet?

    65 procent zigzagt in de file: ben je dan sneller of net niet?

    De ene vindt het verschrikkelijk irritant, terwijl de andere er een vaste gewoonte van maakt. Constant wisselen van rijstrook heeft in de auto al tot veel discussies geleid. Maar zorgt het er ook effectief voor dat je sneller op je bestemming aankomt? En maakt het je niet extra kwetsbaar voor ongevallen? Wij vroegen raad aan verkeersinstituut VIAS. “Er gebeuren naar schatting zo’n 14.000 ongevallen door van rijstrook te veranderen.”
  2. Mercedes ramt SUV meermaals en steelt 20.000 dollar op klaarlichte dag
    Play

    Mercedes ramt SUV meermaals en steelt 20.000 dollar op klaarlich­te dag

    Opvallende beelden uit New York City: een zwarte Mercedes ramt een zilveren Toyota meerdere keren op klaarlichte dag. Omstanders filmen vanuit verschillende hoeken hoe de Mercedes probeert de SUV tot stilstand te brengen. Eens dat gelukt is, gaat een passagier van de zwarte Mercedes aan de haal met 20.000 dollar die in de SUV ligt. De politie kon de zwarte Mercedes al lokaliseren, maar van de passagiers ontbreekt elk spoor.
  1. Meer ervaring dan Tesla: dit Chinese automerk lanceert dit jaar nog drie modellen in België

    Meer ervaring dan Tesla: dit Chinese automerk lanceert dit jaar nog drie modellen in België

    De Chinezen komen niet, ze zijn er al. Je kan in ons land al merken als Aiways (via Cardoen), Bestune, DFSK en Seres (via invoerder OneAutomotive) en MG (via invoerder Astara) krijgen. De tip van de ijsberg, volgens onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. In de coulissen bereiden nog ten minste twee Chinese giganten hun intrede op de Belgische markt voor. Nio zal zijn entree naar alle waarschijnlijkheid begin volgend jaar maken. Maar BYD (kort voor Build Your Dreams) wil die nog voor zijn. Dat merk heeft een Europese hoofdzetel in Nederland en wil nog deze herfst de eerste auto’s op de Belgische markt loslaten. Er komen meteen drie modellen.
  2. PayPal verliest een belangrijke troef: welke voordelen heeft het nog? En kies je beter voor betalen met een kredietkaart?
    Spaargids.be

    PayPal verliest een belangrij­ke troef: welke voordelen heeft het nog? En kies je beter voor betalen met een krediet­kaart?

    Het betaalplatform PayPal stopt met het vergoeden van retourkosten. Een vergoeding daarvoor indienen is dus niet langer mogelijk. PayPal verliest daarmee een grote troef in vergelijking met andere betaaldiensten. Op welk vlak verschilt het dan nog van een kredietkaart? En hoe populair is PayPal in België eigenlijk? Spaargids.be maakt de analyse.