Drie Japanse automerken doen veel te weinig om de CO2 van hun modellen terug te dringen, aldus Greenpeace.
Volledig scherm
Drie Japanse automerken doen veel te weinig om de CO2 van hun modellen terug te dringen, aldus Greenpeace. © Dreamstime


Dit is het slechtste automerk voor het milieu volgens Greenpeace

Autofabrikanten moeten volgens Greenpeace veel meer doen om de industrie koolstofvrij te maken om de klimaatdoelstellingen te halen, zo concludeert de actiegroep in haar jaarlijkse Environmental Guide. Vooral drie Japanse automerken krijgen ervan langs.

31 reacties

  • emile laureys

    2 weken geleden
    My Toyota is fantastic. 25 Jaar oud en een verbruik tussen de 6 en 7 liter. Dat is minder vervuilend dan die electrische batterijen.
  • joeri de clercq

    2 weken geleden
    Een electrische of een hybride. Ik heb net vorige week mijn 3j oude Toyota Corolla Trek hybride verkocht. Waarde verlies van 10.000euro op 3j tijd. Zulke wagens rijden goed maar brengt niets op als je niet veel kilometers rijd. Ik ben nu terug naar Mercedes een lichtevracht c63s amg voor die 5000km per jaar dat ik maar rijd.
  • gert plevoets

    2 weken geleden
    Ik heb een jaar geleden een Prius plug-in hybride gekocht. Deze laad ik op met mijn zonnepanelen. En voor de rest zit ik op een gemiddeld verbruik van 0,9l/100km. En van 100% electrische auto's ben ik zo geen voorstander waar gaan ze de stroom halen als iedereen gaat overschakelen op ev. De voorbije jaren voor de energiecrisis was het al dat ze ervoor vreesde een afschakel plan nodig te hebben voor tekorten van stroom op te vangen.
  • Hugo hofmans

    2 weken geleden
    Toyota is evenwel een zeer betrouwbare auto, die in het dagelijks gebruik niet al te veel problemen en dus kosten geeft. Goed onderhoud en je kan er jaren plezier van hebben. Het design is evenwel niet altijd mooi, maar dat is tegenwoordig een trend. Het lijkt soms wel of men bewust een lelijke auto op de markt brengt. Schoonheid kan je alleen nog vinden tegen onbetaalbare prijzen en bij Alfa Romeo. Dat is wel spijtig.
  • Mieke Vermeersch

    2 weken geleden
    Ik geef Toyota 10/10, ik merk weinig vervuilende uitstoot van mijn Auris Hybride
  1. “Niet iedere helm is geschikt voor elk hoofd”: hoe kies je een goede motorhelm en wat verklaart het prijsverschil?
    PREMIUM

    “Niet iedere helm is geschikt voor elk hoofd”: hoe kies je een goede motorhelm en wat verklaart het prijsver­schil?

    Een helm dragen op de motor is niet alleen verstandig, het is ook verplicht. De helm is tenslotte het belangrijkste onderdeel van de veiligheidsuitrusting van de rijder en passagier. Toch bestaat er soms nog onduidelijkheid over de vereisten. Onze motorexpert Arno Jaspers legt uit waarop je moet letten bij de aankoop. “Er zijn verschillende soorten keurnummers, afhankelijk van de manier van testen.”
  2. Meer ervaring dan Tesla: dit Chinese automerk lanceert dit jaar nog drie modellen in België

    Meer ervaring dan Tesla: dit Chinese automerk lanceert dit jaar nog drie modellen in België

    De Chinezen komen niet, ze zijn er al. Je kan in ons land al merken als Aiways (via Cardoen), Bestune, DFSK en Seres (via invoerder OneAutomotive) en MG (via invoerder Astara) krijgen. De tip van de ijsberg, volgens onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. In de coulissen bereiden nog ten minste twee Chinese giganten hun intrede op de Belgische markt voor. Nio zal zijn entree naar alle waarschijnlijkheid begin volgend jaar maken. Maar BYD (kort voor Build Your Dreams) wil die nog voor zijn. Dat merk heeft een Europese hoofdzetel in Nederland en wil nog deze herfst de eerste auto’s op de Belgische markt loslaten. Er komen meteen drie modellen.