Rechtsboven: Greg Van Avermaet. Rechtsonder: Claudia Van Avermaet.
Volledig scherm
PREMIUM
Rechtsboven: Greg Van Avermaet. Rechtsonder: Claudia Van Avermaet. © Getty Images, Foto Greg: Gregory Van Gansen /

Sporten in de vrieskou: hoe kleed je je aan? Wielrenner Greg Van Avermaet en zus Claudia geven advies

Hier kwam je al te weten dat je mits enkele aanpassingen je perfect buiten kan sporten in de vrieskou. Maar welke kleren trek je het best aan? Voor hoeveel laagjes ga je en welke stof kies je? Outdoorexpert Wietse Claes, personal trainer Claudia Van Avermaet en haar broer Greg geven raad. “Als je een keer per week wil sporten, heb je niet dezelfde (dure) uitrusting nodig als iemand die dagelijks traint.”

2 reacties

  • Dirk Verstraete

    4 maanden geleden
    Ik zou als redactie in deze dan es mijn licht op steken bij een marathonschaatser. De profs rijden 200 km in 5u30 ongeveer. De liefhebber rond 7 tem 10 uur. Als die zich niet weten te kleden dan weet ik het ook niet meer. Maar ons wordt nooit iets gevraagd. 1 tip? vazeline aan de tenen smeren bijv. En bubbelplastiek onder de hoezen. Ik neem de eerste kms ook zon plastiek mee om op de borst te leggen. Als je dan warm bent gereden kan dat in de achterzak.
  • Mario Tersago

    4 maanden geleden
    Voor het fietsen, ambieer ik voor 3-4 laagjes met goed ademende stoffen, de buitenste 2 lagen is naargelang temperatuur en/of weersinvloeden. Een laagje uitdoen is geen probleem, maar als het te koud is en je hebt niets..
  1. Topkinesist Lieven Maesschalck toont de beste oefeningen voor kracht, lenigheid en fitheid in de stad
    PREMIUM

    Topkine­sist Lieven Maesschal­ck toont de beste oefeningen voor kracht, lenigheid en fitheid in de stad

    Doordat de fitnesszalen al een tijdje gesloten zijn, zoeken veel Vlamingen hun toevluchtsoord in het bos om voldoende in beweging te blijven. Toch kan je net zo goed in openlucht sporten in de stad. “Trappen, banken, pleintjes of fit-o-meters: als je een beetje uitkijkt, vind je in de stad een hele fitnesszaal, gratis en voor niets,” zegt sportkinesist Lieven Maesschalck. Hij toont verschillende oefeningen om fitter, leniger én sterker te worden.