Makreel is een vis met een hoog kwikgehalte. Robbie Williams werd bijna vergiftigd door te veel vis te eten.
Volledig scherm
PREMIUM
Makreel is een vis met een hoog kwikgehalte. Robbie Williams werd bijna vergiftigd door te veel vis te eten. © Photo News

Robbie Williams was bijna dood door te veel vis: hoe gevaarlijk is het écht? Onze wetenschapsexpert legt uit

Zijn voorliefde voor vis werd de Britse zanger Robbie Williams (46) bijna fataal. Een zware kwikvergiftiging was de oorzaak. Hoe kan dat? En welke hoeveelheid vis is wél veilig voor je gezondheid? Onze wetenschapsexpert Martijn Peters zoekt het uit.

  1. Sofie knapt af op dronken Kenneth in 'Blijven Slapen' na naaktincident
    Play
    Blijven Slapen

    Sofie knapt af op dronken Kenneth in 'Blijven Slapen' na naaktinci­dent

  2. Bekijk hier de strafste momenten uit het Oprah-interview van Harry en Meghan
    Play

    Bekijk hier de strafste momenten uit het Op­rah-interview van Harry en Meghan