De gemeente Lille werkte een nieuwe toeristische website uit en plaats in achttien horecazaken infostandjes om het toeristisch aanbod te promoten.
Volledig scherm
De gemeente Lille werkte een nieuwe toeristische website uit en plaats in achttien horecazaken infostandjes om het toeristisch aanbod te promoten. © Gemeente Lille

Lille lanceert nieuwe toeristische website en werkt aan overzicht van kindvriendelijke horeca

LilleDe gemeente Lille heeft de nieuwe toeristische website www.genietenvanlille.be gelanceerd. Met enkele ludieke rijmpjes als Fietsen met z’n twee? Op zoek naar een goei café? Heb je congé? Wil de gemeente Lille iedereen warm maken om het toeristisch aanbod te ontdekken. “We zijn meer dan de Lilse Bergen en de Krawatencross”, klinkt het.

  1. Hanne (34) lanceert ‘doe-het-zelfdoosjes’ om oorbellen voor kinderen te maken: “3D-printer draait nu dag in, dag uit”
    PREMIUM
    Merksplas

    Hanne (34) lanceert ‘doe-het-zelfdoos­jes’ om oorbellen voor kinderen te maken: “3D-prin­ter draait nu dag in, dag uit”

    Hanne Marynissen (34) van Maryn Jewelsandmore uit Merksplas lanceerde vorige week een ‘doe-het-zelf’-pakketje om thuis samen met de kinderen oorbelletjes, haarspeldjes of magneetjes te maken met vormpjes in klei. Sinds ze het bekend maakte, draait haar 3D-printer 24 uur op 24 en zeven dagen op zeven. Vanuit heel Vlaanderen stromen de bestellingen binnen. “Heel de familie en mijn beste vriendin komen hier zelfs helpen want anders is het niet bij te houden”, lacht Hanne. “Blijkbaar ben ik zowat de enige die zo'n pakketjes met zelfgemaakte mallen maakt en verkoopt.”