Inmiddels verwijderde campagnebeelden van Balenciaga.
Volledig scherm
Inmiddels verwijderde campagnebeelden van Balenciaga. © Balenciaga

Kinderen die poseren met bdsm-accessoires? Balenciaga gaat stap te ver en moet campagne offline halen

Dat Balenciaga houdt van shockeren, is algemeen geweten. We zijn dus wel wat gewend, maar ditmaal heeft het ‘merk du moment’ zich serieus mispakt. Na een vloedgolf aan negatieve reacties moesten ze kort na de lancering hun laatste campagne offline halen. Er wordt gesproken van een heus schandaal: in de foto’s zagen we kinderen poseren met bdsm-accessoires. En er is meer.

  1. Kapotte sneakers, chipszakken als handtas en Sint-Niklaas op de poep. En toch is Balenciaga hét merk van het moment

    Kapotte sneakers, chipszak­ken als handtas en Sint-Niklaas op de poep. En toch is Balenciaga hét merk van het moment

    Kanye ‘Ye’ West was vorig weekend voor het eerst op een catwalk te zien, eentje vol modder. Het kledingmerk waarvoor hij paradeerde? Balenciaga. Geen toeval, want hoewel het merk al ruim honderd jaar bestaat is het vooral de laatste jaren echt iconisch geworden. Dat heeft het merk waarin de Kardashians zich graag hullen te danken aan één man, die de stiel leerde in Antwerpen.