De partners stelden de box met plezier voor en overhandigden meteen de allereerste box aan Didier Pierre van het bedrijf NNOF in Vilvoorde.
Volledig scherm
De partners stelden de box met plezier voor en overhandigden meteen de allereerste box aan Didier Pierre van het bedrijf NNOF in Vilvoorde. © Marc Baert

NNOF in Vilvoorde krijgt eerste ‘Straffe box voor bedrijven’ vol streekproducten

Vlaams-BrabantDe provincie Vlaams-Brabant en de vzw Streekproducten Vlaams-Brabant lanceren vanuit Vilvoorde een box met streekproducten voor bedrijven. “Een ideaal relatie- of eindejaarsgeschenk voor personeel en klanten. Van koekjes en artisanale bieren, een leuke lepel en keukenhanddoek tot biologische gin. Het zit er allemaal in.”

  1. Jongeren gaan massaal uit de bol op Dag van de Jeugdbeweging in park De Bruul
    Leuven

    Jongeren gaan massaal uit de bol op Dag van de Jeugdbewe­ging in park De Bruul

    Alle leden van Leuvense jeugdbewegingen waren vrijdagochtend vroeg uitgenodigd in park De Bruul om er de kracht van jeugdbewegingen in de kijker te zetten. Wie in zijn of haar jeugdbewegingsuniform opdaagde, werd getrakteerd op een lekker ontbijt. De stad Leuven wil op die manier al de jongeren bedanken voor het grote engagement en de waardevolle inzet die ze leveren. “Het is dankzij hen dat heel wat jonge kinderen het hele jaar door kunnen spelen en genieten en dat verdient een dikke pluim”, aldus schepen van Jeugd Dirk Vansina.
  2. Bijna één op vijf te snel in bebouwde kom
    TREMELO

    Bijna één op vijf te snel in bebouwde kom

    De politiezone BRT (Begijnendijk/Rotselaar/Tremelo) heeft zondag in de Kruisstraat in Tremelo gecontroleerd op snelheid. Van de 268 bestuurders reden er 47 te snel. Een bestuurder haalde een snelheid van 83 kilometer per uur, terwijl er slechts 50 kilometer per uur is toegestaan. 17,5 procent reed dus te snel. Daarnaast werden ook 106 bestuurders gecontroleerd op rijden onder invloed. Iedereen bleek negatief te zijn. Verder werden er geen andere overtredingen vastgesteld.
  1. Je leven lang genieten van je eigen huis? Zo creëer je een woning op maat van nu én later
    Livios

    Je leven lang genieten van je eigen huis? Zo creëer je een woning op maat van nu én later

    De nieuwe generatie 50-plussers is meer bezig met haar toekomst en hoe ze wil wonen. Vier op de tien 50-plussers willen zelfs nog vóór hun pensioen verhuizen naar een kleinere woning, op maat van hun oude dag. Bijna de helft van hen kiest resoluut voor een appartement. Dat blijkt uit een woononderzoek van vastgoedspecialist Hillewaere. Maar hoe ziet zo’n woning voor levenslang wonen eruit? En moet je daarvoor altijd verhuizen? Bouwsite Livios zocht het uit.
  2. Schepen voor één dag roept jongeren op zich kandidaat te stellen voor Queer Leuven: “Jongeren kunnen een verfrissend beeld geven over inclusie en diversiteit in de samenleving”
    Leuven

    Schepen voor één dag roept jongeren op zich kandidaat te stellen voor Queer Leuven: “Jongeren kunnen een verfris­send beeld geven over inclusie en diversi­teit in de samenle­ving”

    Tijdens de 15e editie van YOUCA Action Day gingen donderdag maar liefst veertig scholieren aan de slag bij de stad Leuven. Eén van hen, Lo Nottebaert, was voor één dag zelfs schepen van Wonen, Gelijke kansen en Mondiaal beleid. Als schepen voor één dag roept Nottebaert specifiek jongeren op om zich kandidaat te stellen voor het platform Queer Leuven. Dat platform zal het regenboogbeleid van de stad mee vormgeven. Leuvenaars kunnen zich nog tot 2 november 2021 kandidaat stellen voor dit platform.
  3. “Eenrichtingsstraten alleen volstaan niet voor een vlotter verkeer”: Overleg Buurtcomités Kessel-Lo lanceert innovatieve oplossing voor mobiliteitsplan
    PREMIUM
    Leuven
    4

    “Eenrich­tings­stra­ten alleen volstaan niet voor een vlotter verkeer”: Overleg Buurtco­mités Kessel-Lo lanceert innovatie­ve oplossing voor mobili­teits­plan

    Het burgerpanel - opgericht door de stad Leuven - heeft 28 doelstellingen gekozen voor de toekomstige mobiliteit in deelgemeente Kessel-Lo. Het Overleg Buurtcomités Kessel-Lo (OBK) onderschrijft die voorstellen, maar ijvert er wel voor doorgaand verkeer te verminderen. “Vooral tijdens de ochtend- en avondspits moeten we sluipverkeer afleiden naar de grotere assen.”