Momenteel worden er in Leuven elektrische deelbakfietsen van Cargoroo aangeboden maar vanaf 2023 komt er een nieuwe concessiehouder.
Volledig scherm
Momenteel worden er in Leuven elektrische deelbakfietsen van Cargoroo aangeboden maar vanaf 2023 komt er een nieuwe concessiehouder. © Vertommen

N-VA Leuven snoeihard voor subsidie voor elektrische deelbakfietsen: “Pure sinterklaaspolitiek!”

Leuven“De stad Leuven wil een toelage van 360.000 euro toekennen voor de uitrol van 30 elektrische deelbakfietsen. Dat is goed voor 4.000 euro per bakfiets per jaar”, klinkt het kritisch bij N-VA. Schepen Dessers (Groen) wijst erop dat de aanbieder van dienst na drie jaar op eigen benen moet kunnen draaien.

1 reactie

  • Joseph swaenen

    1 maand geleden
    Het valt weer niet op dat dit weer een kado is voor de groene, of die nog niet genoeg krijgen van de belastingbetaler in Leuven. Trouwens bakfietsen moeten volgens mij niet gepromoot worden, we hoeven geen vrachtvervoer op het fietspad, het is in Leuven nog niet gevaarlijk genoeg met die onverantwoorde jonge fietsers en E bikes die zich van niets of niemand iets aantrekken en enkel aan zichzlf denken.
  1. Is Vlaams-Brabant klaar voor elektrische wagens? Leuven gaat alvast een netwerk van laadpalen uitrollen de komende jaren maar dat wordt een stevige uitdaging...
    PREMIUM
    Leuven

    Is Vlaams-Bra­bant klaar voor elektri­sche wagens? Leuven gaat alvast een netwerk van laadpalen uitrollen de komende jaren maar dat wordt een stevige uitdaging...

    De transitie naar elektrische mobiliteit is volop bezig en bedrijven moeten de motor worden voor die evolutie. Maar hoe zit het met de gewone man (en vrouw) in de straat? Polestar ging in een enquête bij 198 inwoners uit Vlaams-Brabant op zoek naar antwoorden nu één op vier mensen aangeeft dat hun volgende wagen niet op benzine of diesel zal rijden. Behoorlijk verrassende resultaten en dat dwingt de stad Leuven om een oplossing te zoeken voor het tekort aan laadpalen.
  2. Alken Maes wil meer inzetten op Belgische landbouwers voor lokale gerst om bier te brouwen: “Frisse pint moet duurzaam pintje worden”
    PREMIUM
    HAACHT

    Alken Maes wil meer inzetten op Belgische landbou­wers voor lokale gerst om bier te brouwen: “Frisse pint moet duurzaam pintje worden”

    Weinig producten zijn zo typisch Belgisch als bier, al betekent dat niet dat onze nationale trots uitsluitend met lokale ingrediënten wordt gebrouwen. Alken Maes en Arvesta willen daar verandering in brengen en starten een samenwerking met Vlaamse en Waalse landbouwers om lokaal en duurzaam 300 hectare brouwgerst te telen en oogsten.