Schepen David Dessers is blij dat steeds meer Leuvenaars gebruik maken van elektrische deelwagens maar elektrische deelfietsen kenden minder succes.
Volledig scherm
PREMIUM
Schepen David Dessers is blij dat steeds meer Leuvenaars gebruik maken van elektrische deelwagens maar elektrische deelfietsen kenden minder succes. © Vertommen

Leuvense Mobipunten trekken internationale aandacht: “20 Europese steden kwamen kijken hoe we het aanpakken en het zijn niet van de minsten”

LeuvenBijzondere dag in Leuven want liefst 20 Europese steden kwamen met eigen ogen kijken hoe de universiteitsstad de ‘shift’ van de wagen naar de fiets en het openbaar vervoer in een stroomversnelling heeft gebracht. Onder hen enkele grootsteden zoals Madrid, Rome en München. “Het is uiteraard fijn dat we een voorbeeld zijn voor andere steden, maar het werk is nog niet af. Zo breiden we in 2023 de vloot van elektrische deelbakfietsen nog gevoelig uit”, zegt schepen van Mobiliteit David Dessers (Groen).

1 reactie

  • David Van de Voorde

    2 maanden geleden
    En hebben ze ook gezien hoe tijdens de spits de hele ring vast staat? En hoe op de ergste plaats (vaart & Stella) er veel nieuwe appartementen worden neergepoot, alsof dat niet voor bijkomend verkeer gaat zorgen?
  1. REPORTAGE Van elektrische wagens tot deel(bak)fietsen: “Leven in Leuven zonder eigen wagen is best betaalbaar”
    PREMIUM
    Leuven

    REPORTAGE Van elektri­sche wagens tot deel(bak)fietsen: “Leven in Leuven zonder eigen wagen is best betaalbaar”

    Leven en/of werken in hartje Leuven kan steeds gemakkelijker zonder eigen wagen. Het bespaart je niet zelden een lange zoektocht naar een parkeerplaats en het bijhorende dure parkeerticket. Steeds meer mensen overwegen dan ook om hun eigen wagen in te ruilen voor deelmobiliteit in de meest brede zin van het woord. Deelwagens, deelfietsen, deelbakfietsen… al dan niet elektrisch, het aanbod blijft groeien. HLN Leuven maakte een overzicht van de vele mogelijkheden. Welke opties zijn er en wat kost het? Je leest het hier!